زمین‌های بسکتبال خیابانی در ارومیه ایجاد خواهدشد

رئیس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی با اشاره به روند رو به رشد این رشته ورزشی در استان گفت: نیازمند توجه و حمایت حامیان مالی و اسپانسرها هستیم تا سطح بسکتبال استان بیش از پیش اوج بگیرد ضمن اینکه با توافق صورت گرفته با شهرداری، زمین‌های بسکتبال خیابانی در شهر ارومیه ایجاد خواهدشد.

زمین‌های بسکتبال خیابانی در ارومیه ایجاد خواهدشد

به گزارش مملکت آنلاین، اسماعیل نوری در گفت و گویی اظهار کرد: شرایط بسکتبال استان نسبت به اوایل سال گذشته رشد قابل قبولی داشته و هم اکنون نیز با همراهی همه شهرستان‌ها و جامعه بسکتبال این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز بسکتبال استان در لیگ‌های رده‌های پایه کشور با کسب نتایج درخشان راهی مراحل پایانی می‌شود خاطر نشان کرد: علی‌رغم نتایج درخور بسکتبال استان، نیازمند توجه حامیان مالی و اسپانسرها هستیم لذا با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌ها امکان حمایت فقط با یک نهاد و ارگان سخت و طاقت فرساست با این حال حمایت از جوانان استان در رشته بسکتبال بسیار مهم است.

رئیس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی ادامه داد: بسکتبال استان از نظر نیروی انسانی و جوانان علاقمند یکی از استان‌های با ظرفیت این رشته ورزشی است و شاهد حضور نمایندگان استان در دوره‌های ویژه فدراسیون و در لیگ‌های برتر و دسته یک کشور هستیم.

نوری گفت: از جمله مشکلات بسکتبال که با آن دست به گریبان هستیم، فاصله زیاد بین مناطق شمالی و جنوبی استان برای برگزاری رقابت‌های مختلف و شرایط اقتصادی است ضمن اینکه کم‌توجهی حامیان مالی به این رشته‌ شرایط سختی را از لحاظ مالی برایمان رقم زده است.

نوری افزود: هر چند تا به امروز با هزینه‌های شخصی و چند حامی مالی بخش خصوصی توانسته‌ایم شرایط خوبی بخصوص از لحاظ زیرساخت و سالن خانه بسکتبال (باشگاه بیرثانیه) و اعزام تیم‌ها رقم بزنیم ولی این مشکلات شاید منجر به انصراف از حضور در دور نهایی مسابقات جوانان کشور شود.

وی در خصوص راه‌اندازی بسکتبال خیابانی نیز یادآور شد: علی‌رغم حمایت‌های ورزش و جوانان استان، رایزنی‌هایی با شهرداری ارومیه برای راه‌اندازی این رشته انجام داده‌ایم تا این شهر و جوانان علاقمند به این رشته دسترسی پیدا کند.

نوری تاکید کرد: در این خصوص قرار شد تا معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه نیز در راستای توافق بعمل آمده زمین بسکتبال خیابانی را در پارک‌های ارومیه ایجاد کند.

بسکتبال آذربایجان‌غربی در ۱۸ ماه اخیر شاهد رشد و اتفاقات مثبتی بوده بطوریکه آذرماه امسال تیم خانه بسکتبال (باشگاه بیرثانیه) موفق شد به دور دوم و حذفی لیگ جوانان کشور راه یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر