عنایتی: اولین گزینه تیم ملی امید بودم / یک دستیار دیگر اضافه خواهدشد

سرمربی تیم ملی امید می‌گوید برای رسیدن به المپیک "باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم به سمت موفقیت برویم."

عنایتی: اولین گزینه تیم ملی امید بودم / یک دستیار دیگر اضافه خواهدشد

به گزارش مملکت آنلاین، رضا عنایتی در نخستین نشست خبری‌اش در قامت سرمربی تیم ملی فوتبال امید، اظهار کرد: امیدوارم در کنار هم بتوانیم کار بزرگی انجام دهیم. تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. از روزی که این مسئولیت به من داده شد، سعی کردم برنامه ریزی بهتری کنم. ۱۰، ۱۲ روز است که از هشت صبح این جا (کمپ تیم‌های ملی) هستیم و تاحدودی موفق شدیم زمانی که از دست دادیم را جبران کنیم. راه سختی را پیش رو داریم و امیدوارم با کمک همه به نتیجه خوبی برسیم.

برنامه لیگ برتر باید با تیم امید هماهنگ باشد

او ادامه داد: مسئولان عزمشان را جزم کردند تا به موفقیت برسیم. من هم تلاش می‌کنم که برنامه ریزی خوبی انجام دهم. راه سختی داریم. نزدیک به نیم قرن است که با تیم المپیک موفقیتی نداشته‌ایم. باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم به سمت موفقیت برویم. برنامه فشرده‌ای داریم و تا بازی‌های مقدماتی ازبکستان زمانی نداریم. میزبان ما با قدرت و برنامه ریزی کار کرده و کار سختی داریم. ما به عراق می‌رویم و این مسابقات (زیر ۲۳ سال غرب آسیا) بسیار به ما کمک می‌کند تا با بازیکنان بیشتر آشنا شویم. از فردا در خدمت بازیکنان تیم هستیم و لیست تیم ملی از ۳۵ نفر به ۲۵ و بعد به ۲۳ نفر کاهش پیدا می‌کند.

او اضافه کرد: در دوره‌های قبلی هم ناهماهنگی دیده بودیم. با صحبت‌هایی که با سهیل مهدی انجام دادیم برخی تغییرات در برنامه لیگ برتر باید انجام شود. برنامه‌هایمان را به دوستان دادیم. از شخص وزیر و مسئولان قول دادند که کمک کنند. همه چالش‌هایمان زمانی بود که در نزدیک مسابقات بودیم. بین تیم ملی بزرگسالان و امید هماهنگی وجود دارد و آقای قلعه‌نویی هم کمک می‌کند. چند بازیکن هم از لیست بزرگسالان دارم که به ما کمک خواهند کرد.

اولین گزینه تیم ملی امید بودم

عنایتی درباره چگونگی انتخابش گفت: من نباید درباره چگونگی این انتخاب جواب بدهم اما اولین گزینه تیم ملی امید بودم. نمی‌خواهم به عقب برگردم و به هر حال مسئولیتی قبول کردم که پر از چالش است. تمام فکرم را می‌گذارم که با کمک همه دوستان موفق شوم. در این خصوص فدراسیون بهتر پاسخ می‌دهد.

او اضافه کرد: ما چند باشگاه داریم که جوانان را خوب پرورش می‌دهند اما چالش بزرگ ما کم میدان دیدن بازیکنان در لیگ ایران است. باید انرژی را به لیگ بدهیم و بازیکنان جوان بیشتری در لیگ بازی کنند.

بین فدراسیون فوتبال و کمیته المپیک اختلافی نیست

او درباره هماهنگی با کمیته ملی المپیک و امکانات لازم جهت حضور در المپیک گفت: جلسه بسیار خوبی با کمیته ملی المپیک داشتیم. اختلاف زیادی ندیدم و همه قول دادند که در این دوره کمک کنند. این دوره برای فوتبال ما حساس است و لازم است که همه همدل باشیم. اولین بار است که چنین حساسیتی وجود دارد و همه می‌خواهیم به المپیک برویم. اختلاف کوچک و اختلاف نظر وجود دارد اما حل می‌شود تا با قدرت به المپیک برویم.

عنایتی درباره تعامل تیم ملی بزرگسالان و المپیک گفت: من با آقای قلعه‌نویی تعامل دارم و یکی از مشاورهای من او است. به جایی رسیدیم که می‌بینیم هردوی ما چه مسئولیتی را قبول کردیم. امیدوارم این هماهنگی ادامه پیدا کند.

جنگجو نیاز داریم و به اسم‌ها کاری نداریم

او درباره دعوت نکردن از لژیونرها برای مسابقات غرب آسیا بیان کرد: این تورنمنت خیلی سریع اتفاق افتاد. مجبور شدیم لیستی که در اختیار داشتیم را دعوت کنیم و فعلا در این اردو از آن‌ها استفاده کنیم. من با صیادمنش صحبت کردم و باید این حساسیت را درک کند. رستمی را در لهستان، حسین زاده را در بلژیک و چند بازیکن در ترکیه و دیگر کشورها داریم. باید از تمام ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم. می‌توانیم از استعدادهای دیگر هم استفاده کنیم. با باشگاه‌ها و آکادمی‌های معروف صحبت کردیم و همه را بسیج کردیم که به ما کمک کنند. بعد از عراق یا اردوی روسیه چند مینی کمپ برگزار خواهیم کرد. تمام توانمان را به کار می‌گیریم تا در لیست نهایی از همه بازیکنان استفاده می‌کنیم. ما جنگجو نیاز داریم و به اسم‌ها نگاه نمی‌کنیم. باید تلاش کنیم که افتخار کسب کنیم.

خودم را رو به جلو می‌بینم

سرمربی تیم ملی امید درباره مخالفانش بیان کرد: شما نمی‌توانید همه را راضی نگه دارید و ممکن است مخالف داشته باشید. به همه مخالفانم احترام می‌گذارم. آنقدر تلاش می‌کنم تا به نتیجه برسم. خودم را رو به جلو می‌بینم. شاید نظرات مخالفانم را به نکات مثبت تبدیل کنم. دوران حضورم در خارج از ایران خیلی به من کمک می‌کند. در چند ماه گذشته کلاس‌هایی رفتم که خیلی به من کمک می‌کند. من رو به جلو حرکت می‌کنم و با توجه به تکنولوژی می‌شود پیشرفت کرد.

مربیان قبلی هم کارنامه بین‌المللی نداشتند

او درباره احتمال صعود تیم ملی به المپیک گفت: من دنبال بهانه نیستم. تیم امید ما ظرفیت خیلی بالایی دارد. بازیکنان باتجربه‌ای داریم. فقط درخواستی که از دوستان داریم این است که همه دست به دست هم دهیم. چالش بزرگ ما شروع لیگ برتر خواهد بود. باید با بازی‌های دوستانه متعدد باید به هماهنگی برسیم. دوستانی که در گذشته مربی تیم ملی امید بودند، یادم نمی‌آید که کارنامه بین المللی داشته باشند. من سعی می‌کنم تمام ظرفیت‌هایمان را به کار بگیرم.

از سه تیم بزرگ ایران نمی‌توانیم بازیکن بگیریم

او ادامه داد: همه مربیان با مشکل کمبود بازیکن درگیر بودند. من یادم نمی‌آید که مربیانی که برای تیم ملی زحمت کشیدند، گلایه نکرده باشند. باید ابزار را در اختیار تیم ملی امید قرار دهیم. دیدم همه از یک موضوع ناراحت بودند و آن هم عدم همکاری باشگاه‌ها با امید بود. یک مشکل داریم باید به فاصله ۵، ۶ روز به هانگژو (بازی‌های آسیایی) برویم و این یک همت بزرگ را می‌طلبد. باتوجه به سه سهمیه بزرگسالان احتمالا نمی‌توانیم از سه تیم بزرگ ایران استفاده کنیم. باید از سه تیم دیگر بازیکن بگیریم و باید ببینیم چه تصمیمی می‌گیریم.

عنایتی درباره نام سه بازیکن بزرگسال گفت: هنوز برای انتخاب سه بازیکن بزرگسال فرصت داریم و باید به یک جمع بندی برسیم.

او درباره دستیارانش بیان کرد:‌ رجب زاده، فنایی و سالار امینی را داریم و بعد از بازی‌های عراق یک دستیار ایرانی و خارجی اضافه خواهیم کرد.

قرار نیست همه جام‌ها را درو کنیم!

سرمربی تیم ملی امید اضافه کرد: نظرات زیاد است و باید ببینیم کدام نظر به ما کمک می‌کند. یادم است در دوره بوسان هم من بودم اما خط خوردم. قرار نیست همه جام‌ها را درو کنیم اما باید با تمام قدرت بازی کنیم. سعی می‌کنیم در هر دو جام با برنامه ریزی شرکت کنیم. اجازه دهید به المپیک برویم بعد درباره مسائل دیگر صحبت می‌کنیم.

او ادامه داد: چند بار برای برنامه ریزی جلساتی را برگزار کردیم. می‌دانید که اگر یک موضوعی رسمیت پیدا نکند، نمی‌شود به طور قطعی درباره‌اش صحبت کرد. باید یک تصمیم جمعی بگیریم تا بازیکنان را در اختیار تیم قرار دهند.

عنایتی درباره برنامه‌اش گفت: اردویمان را از فردا شروع می‌کنیم و بعدش به عراق اعزام می‌شویم. بعد از عراق یک کمپ یک هفته‌ای خواهیم داشت. ممکن است به روسیه برویم و دو بازی انجام دهیم. برنامه‌ریزی‌مان را انجام می‌دهیم تا به انتخابی المپیک برویم. باید تلاش کنیم که یک هفته قبل از بازی‌ها بازیکنان را در اختیار داشته باشیم. بعد از مقدماتی باید به سمت هانگژو برویم. نباید اینگونه باشد که هر موقع سرحال بودیم بازیکن بدهیم و هر موقع سرحال نبودیم بازیکن ندهیم.

همه باید در خدمت تیم ملی المپیک باشیم

او ادامه داد: بحث منافع ملی که پیش می‌آید، همه باید جدی باشیم. همه باید در خدمت تیم ملی المپیک باشیم. نباید دغدغه نتیجه در هانگژو را داشته باشیم چون سخت ترین رقابتمان در ازبکستان است. مرحله ازبکستان بسیار برای ما حساس است و باید همه کمک کنند. باید این مساله قانون شود که مربیان تیم ملی المپیک دیگر دغدغه بازیکن نداشته باشند. بحث ملی که پیش می‌آید همه باید تمام توانمان را به کار بگیریم. همه ما باید این حساسیت بزرگ را درک کنند. از همینجا به همه قول می‌دهم که از همه ظرفیت فوتبالمان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر