سجادی: مشکل مالکیت مشترک سرخابی‌ها حل شده است

وزیر ورزش و جوانان از مسابقات بین‌المللی سوارکاری جام آرموس دیدن کرد و در حاشیه این رقابت از حل شدن مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس خبرداد.

سجادی: مشکل مالکیت مشترک سرخابی‌ها حل شده است

به گزارش مملکت آنلاین، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مسابقات بین‌المللی جام آرموس که در مجموعه سوارکاری و چوگان نوروزآباد برگزار شد، اظهار کرد: فدراسیون سوارکاری ایران در اهتمام جدید با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های خوب و مدونی را طراحی کرد. به طور مثال در سال جاری قرار است ۱۴۰ رویداد برگزار کند. تاکنون ۱۷ رویداد را پشت سر گذاشته‌اند که یکی از این رویدادها همین مسابقات است که دو ستاره هم هست. پنج مرحله در سایر کشورها و ششمین مرحله این مسابقات در ایران در حال برگزاری است. اتفاق ارزشمندی است و برای تحول میزبانی رویدادهای سوارکاری از نوع پرش برای فدراسیون ایران مهم است. این میزبانی ها می‌تواند آمادگی خوبی را برای تقبل میزبانی ها به ما بدهد. 

وی گفت: در مهرماه به همین دلیل با رایزنی که با فدراسیون جهانی شده فینال رقابت‌های جهانی هم قرار است در ایران برگزار شود. حداقل ۲۰ کشور هم قرار است شرکت کنند. دو ناظر بین‌المللی هم برای این مسابقات داریم که از اردن و ترکیه هستند. دو سوارکار هم از هلند بودند که بدون خطا عبور کردند. سه نفر هم به باراژ رسیدند که تعداد مانع‌ها کمتر است و هم زمان و هم خطا مهم است. اگر از نظر خطا مساوی شوند زمان کمتر برنده می‌شود. اینها اتفاقات خوبی برای سوارکاری هست. مسئولان فدراسیون حرکات های خوبی را شروع کرده‌اند و من هم خواهش کردم نشان دهید اگر بخواهیم کار مثبت و با کیفیت انجام دهیم می‌توانیم. شایستگی کار سالم را داریم. شایستگی سوارکاری بیشتر و بهتر از این که داریم هست.

وزیر ورزش گفت: سوارکاری مثل شنا و تیراندازی در دین اسلام توصیه شده و لذا هم از نظر دینی مهم است و هم رشته‌ای است که خیر و برکت در آن است. پیامبر فرمودند بهترین هدیه مومن به مومن می‌تواند اسب باشد. برکتی که در نوازش پیشانی اسب است در اسلام توصیه شده است. سوارکاران هم سالهای زیادی در این رشته هستند و خود را از این خانواده جدا نمی‌کنند. سوارکاری در دنیا هم بعد از فوتبال است یا شاید سوارکاری تنه به فوتبال بزند.

سجادی ادامه داد: در دنیا سوارکاری صنعت است. یک مقاله خواندم که می‌گفت اگر سوارکاری در کشوری رشد پیدا کند ۷۲ شغل احیا می‌شود. یکی از نیازهای کشور ما اشتغال است. در طرح جامع ورزش ذکر شده پنجمین شغل پردرآمد در دنیا ورزش و تفریحات سالم بود و ما چیزی از آن سال دور نشده‌ایم. هنوز هم ورزش و تفریحات سالم در ۱۰ شغل پردرآمد دنیا است. یکی دو شغل جای آن را گرفته است. 

وزیر ورزش گفت: فعالیت مربوط به سوارکاری در ورزش زیاد است. ما چوگان ، پرش، استقامت را سراغ داریم ولی بیش از ۱۰ تا ۱۲ رشته وجود دارد. این دو سه مدل خیلی گل کرده است. ارابه رانی و درساژ جزو تنوعات این رشته است. نژاد اصلح جزو صنعت پرطرفدار است. 

وی گفت: ما نژادهای خوبی در اسب داشته و داریم. هنوز نژاد کاسپین در دنیا طرفدار دارد و باید برنامه‌ ریزی کنیم مشکل قرنطینه رفع شود و با کمک وزارت کشاور ی و وزارت ورزش این مشکل را حل کنیم و بتوانیم مثل خیلی از کشورهای دیگر صادرات و واردات اسب داشته باشیم. اسبی که وارد ایران می‌شود نباید بماند تا عمرش تمام شود. ورزشکاران باید راحت بتوانند برای مسابقات اسب ببرند. اگر ستاد بازی‌های آسیایی سوارکاری را نهایی کند، من هم علاقه مند هستم در این رشته شرکت کنیم. زندی هم قول مدال داده و ان شاءالله هم می‌آورند. اگر در بازی‌ها چهارم هم شویم بسیار ارزشمند است. می‌دانیم که چقدر محدودیت داریم. برای رشد و توسعه این رشته اگر موانع برطرف شود مدال‌آوری و تعاملات و اتفاقات مورد نیاز پیشرفت یک رشته ورزشی برطرف می‌شود.

وی در ادامه در مورد برنامه های تیم ملی فوتبال و شرایط آن پیش از جام ملت های آسیا و مجامع استقلال و پرسپولیس گفت: مشکل مالکیت برطرف شده و دیگر مشکلی ندارد. همین را قبول کنید که مشکل برطرف شده است. دو تیم مشکل مالکیت مشترک ندارند منتهی از مدتها قبل برطرف شده بود که اکنون رسمی شد. در رابطه با فدراسیون هم تیم ملی امید علاقه مند بود که حتما در بازی های آسیایی حضور داشته باشد. دو سه نفر بزرگسال هم می‌توانند در آن حضور داشته باشند. سابقه خوبی داریم و حتی در بازیهای آسیایی ۱۹۹۰ پکن خودم دویدم و بعد فینال فوتبال را دیدیم و با درخشش عابدزاده طلا گرفتیم. 

وی گفت: به احترام سابقه قرار شده تیم ملی فوتبال شرکت کند. این سال برای فوتبال مهم است از طرف دیگر جام ملت‌های آسیای قطر را داریم‌. دور خیز برای کسب سهمیه المپیک هم داریم. سال مهمی است و امیدواریم در رده باشگاه‌هایی هم موفق باشند. امیدواریم آینده خوبی در انتظار فوتبال کشور باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر