مالکیت استقلال و پرسپولیس واگذار شد

سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی توضیحاتی را درمورد تغییر مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارائه کرد و گفت: این تغییر مالکیت موقت است.

مالکیت استقلال و پرسپولیس واگذار شد

به گزارش مملکت آنلاین، حسین امیررحیمی با بیان اینکه وزارت ورزش مالک هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود،  اظهار کرد: در مالکیت پرسپولیس تغییری ایجاد نشده است اما براساس مصوبه هیات واگذاری حقوق مالکانه استقلال به وزارت اقتصاد رسید.

وی ادامه داد: اگر استقلال نتواند مجوز حرفه‌ای بگیرد و از حضور در لیگ قهرمانان اسیا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ محروم است و بنابراین مشکلی نیست اما اگر قرار باشد هر دو تیم در این لیگ حضور داشته باشند مشکل ایجد می‌شود و باید مالکیت جدا داشته باشند.

سرپرست دفتر شرکت‌ها و آماده‌سازی بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به برگزاری مزایده برای واگذاری ۵۰ درصد از سهام هرکدام از باشگاه‌ها عنوان کرد: اگر مزایده موفقیت آمیز باشد هیچک‌دام از وزارت‌خانه‌ها مالکیت نخواهند داشت.

بر اساس این گزارش،یکی از مهم‌ترین مشکلات سرخ‌آبی‌ها که باعث شد مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه صادر نشود و پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ حذف شوند،مالکیت مشترک این دو باشگاه و البته دولتی بودن آن‌ها بود.

طبق قانون،هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی‌تواند در یک تورنمنت،مالکیت دو باشگاه را در اختیار داشته باشد تا شائبه هرگونه تبانی از بین برود.

انتهای پیام/

ارسال نظر