رئال دوباره رویایی می‌شود / این بازیکنان در راه مادرید

امباپه همچنان تصمیم به تمدید قرارداد با پاریسی‌ها ندارد و هالند نیز در تابستان، با پرداخت ۱۷۲ میلیون پوند به منچسترسیتی، در ‌دسترس رئال مادرید خواهد بود.

رئال دوباره رویایی می‌شود / این بازیکنان در راه مادرید

به گزارش مملکت آنلاین، فلورینتیو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، قصد دارد با توجه به تراز مالی خوب این باشگاه، در فصل نقل‌وانتقال تابستان ۲۰۲۴ بودجه‌ای در حدود ۳۴۲ میلیون پوند برای جذب کیلیان امباپه و ارلینگ هالند، دو فوق‌ستاره برتر فوتبال جهان، اختصاص دهد تا این تیم محبوب و سلطنتی بار دیگر کهکشانی شود.

به گزارش دیلی‌ میل به‌نقل از روزنامه آ.اس اسپانیا، جدیدترین حسابرسی‌‌های رسمی حاکی از آن است که مدیران رئال مادرید اکنون ۱۱۱ میلیون پوند نقد در خزانه دارند و از باقی‌مانده وام‌های دریافتی نیز ۲۳۱ میلیون پوند متعلق به این باشگاه است. در نتیجه، با توجه به هزینه خرید ستاره‌های تازه‌وارد و مزدی که قرار است در ۵ یا ۶ فصل به آن‌ها پرداخت شود، رئالی‌ها برای این قسمت اعتبارات لازم را در اختیار دارند.

لوس‌ بلانکوس در سال ۲۰۲۳ سالانه ۲۸۴ میلیون پوند مزد به بازیکنان و کادرفنی و کارکنان باشگاه پرداخت می‌کند. این مبلغ ۶۹ میلیون پوند کمتر از هزینه‌های تابستان ۲۰۲۲ است و در نتیجه، درآمد رئال مادرید ۱۷ درصد افزایش یافته است. فروش و فسخ قراردادهای کریم بنزما، ادن هازارد، مارکو آسنسیو، و ماریانو دیاز کمک بزرگی به افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های این باشگاه کرده است.

سانتیاگو برنابئو، ورزشگاه اختصاصی رئالی‌ها در مادرید که به‌تازگی نوسازی و مدرن شده است، اکنون بخشی از موقعیت بین‌المللی باشگاه محسوب می‌شود تا بتواند فوق‌ستاره‌های فوتبال جهان را به سمت خودش جذب کند. درآمد حاصل از بهره‌برداری از این ورزشگاه تا کنون ۳۱۷ میلیون یورو بوده که تقریبا ۱۵۰ میلیون یورو از آنچه در ابتدای بازسازی پیش‌بینی می‌شد بیشتر است.

جو بلینگهام، ستاره بریتانیایی رئال مادرید، پیش از این فاش کرده بود که اعتبار این باشگاه، که به ۱۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و ۳۵ قهرمانی در لالیگا رسیده است، مهم‌ترین عامل برای پیوستن او به رئال در تابستان و رد پیشنهاد منچسترسیتی با مزد پیشنهادی بیشتر بود.

کیلیان امباپه در صورت تمدید نشدن قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن در تابستان آینده رایگان در دسترس رئال مادرید خواهد بود و آن‌ها فقط باید بر سر حقوق ماهانه با این ستاره فرانسوی به توافق برسند. امباپه در تابستان گذشته نیز در آستانه پیوستن به رئال مادرید بود و اکنون همگان از علاقه او برای مهاجرت به مادرید باخبرند. امباپه ۲۴ ساله تا کنون در برابر پیشنهادهای گوناگون ناصر الخلیفه، مالک قطری باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، برای تمدید قراردادش مقاومت کرده است.

از سوی دیگر، ارلینگ هالند نیز، که اکنون بهترین آمار گل‌زنی را میان مهاجمان فوتبال اروپا دارد، یکی از هدف‌های اصلی فلورینتیو پرز شده است. اگرچه قرارداد او با ثروتمندان اماراتی در باشگاه منچسترسیتی تا سال ۲۰۲۷ ادامه دارد، طبق گزارش‌ها، بند فسخ قراردادش در تابستان آینده با پرداخت ۱۷۲ میلیون پوند و در سال ۲۰۲۵ نیز با پرداخت ۱۵۰ میلیون پوند فعال خواهد شد. همین امر بخت کشهکانی شدن دوباره رئال مادرید را افزایش خواهد داد.

انجمن باشگاه‌های اروپا (ECA) مقیاسی دارد که تراز اقتصادی باشگاه‌های قاره را می‌سنجد. یک نسبت ثابت نیز در این برآورد وجود دارد که می‌گوید: «درصد کل هزینه‌ [مزد] کارکنان یک باشگاه نمی‌تواند بیشتر از ۷۰ درصد کل درآمد آن باشد.»

این نسبت در حساب‌های فصل گذشته رئال مادرید ۷۲ درصد بود (۵۱۹ میلیون مزد در برابر ۷۱۲ میلیون درآمد نهایی). اما، طبق جدیدترین حساب‌های تاییدشده، رئال مادرید این درصد را به ۵۴ کاهش داده است (۴۵۲ میلیون هزینه در برابر ۸۴۳ میلیون درآمد کلی).

در پایان فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲، بازیکنانی مانند مارسلو، ایسکو، و گرت بیل که مزدهای کلانی می‌گرفتند رئال را ترک کردند. در تابستان اخیر نیز ادن هازارد، کریم بنزما، مارکو آسنسیو، و ماریانو دیاز رئال را ترک کردند. همین امر اثر چشمگیری در کاهش هزینه‌های باشگاه داشت.

انتهای پیام/

منبع: ایندپندنت

ارسال نظر