هشت باشگاه عربستانی مجوز حرفه‌ای گرفتند

با اعلام رسمی سازمان لیگ فوتبال عربستان، تنها هشت باشگاه این کشور مجوز حرفه‌ای کسب کردند و چهار باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند.

هشت باشگاه عربستانی مجوز حرفه‌ای گرفتند

به گزارش مملکت آنلاین، سازمان لیگ فوتبال عربستان امروز دوشنبه به صورت رسمی اعلام کرد که هشت باشگاه الهلال، الفیحا، الاتحاد، النصر، الفتح، ابها، العداله و الباطن مجوز حرفه‌ای را به دست آورده‌اند.

هشت باشگاه دیگر از جمله الشباب، الوحده، الخلیج و التعاون در کسب مجوز حرفه‌ای ناکام بوده‌اند.

به این ترتیب تیم‌های الهلال، الفیحا، النصر و الاتحاد چهار نماینده عربستان در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود و مشکلی برای شرکت در این رقابت‌ها ندارند. حضور کریستیانو رونالدو با تیم النصر در این رقابتها قابل توجه است.

این در حالی است که فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال ایران هنوز به صورت رسمی خبری درباره مجوزهای حرفه‌ای منتشر نکرده است. از ماه‌ها قبل بحث حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل عدم دریافت مجوز حرفه‌ای در پرونده مطالبات مالی آندره استراماچونی مطرح بود که بارها از سوی بعضی از مسئولان ورزش تکذیب و تایید شده است.

در روزهای اخیر هم بحث عدم صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه پرسپولیس به دلیل بحث مالکیت مشترک با استقلال رسانه‌ای شده که فدراسیون فوتبال واکنشی به آن نشان نداده است.

استقلال و پرسپولیس فصل گذشته به دلیل عدم کسب مجوز حرفه‌ای و ایرادات متعدد کنفدراسیون فوتبال آسیا از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر