اوراوا ردز یا الهلال امروز قهرمان لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند

بعد از تساوی یک بر یک بازی رفت، امروز قهرمان آسیا در توکیو مشخص می‌شود.

اوراوا ردز یا الهلال امروز قهرمان لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند

به گزارش مملکت آنلاین، فینال امروز شنبه لیگ قهرمانان آسیا، قهرمان مهم ترین مسابقات باشگاهی‌های پهناورترین قاره جهان را مشخص خواهدکرد.

فاتح لیگ قهرمانان آسیا شنبه در ورزشگاه سایتاما مشخص می‌شود.

اوراوا ردز ژاپن در حالی میزبان الهلال عربستان است که بازی رفت دو تیم در ریاض با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

اوراوا با تساوی بدون گل هم می‌تواند به جام برسد، ولی بسته نگه داشتن دروازه‌اش مقابل حریف قدرتمند عربستانی کار ساده‌ای نیست. الهلال در بازی رفت نمایش بهتری داشت و خیلی زود به گل رسید، ولی در نیمه دوم روی یک اشتباه گل تساوی را دریافت کرد. اتفاق تلخ بعدی برای الهلال اخراج دقایق پایانی سالم الدوساری بود تا ستاره عربستانی برای بازی برگشت محروم شود.

الهلال در سه دوره گذشته دو بار قهرمان شده تا به رکورد چهار قهرمانی آسیا برسد. اولین قهرمانی الهلال در سال ۱۹۹۱ با برتری مقابل استقلال در ضربات پنالتی بازی فینال به دست آمد. اوراوا رد هم سابقه دو قهرمانی دارد که اولین آن با برد مقابل سپاهان در فینال بود. آن‌ها فرصت دارند به اولین تیم ژاپنی تبدیل شوند که سه قهرمانی آسیا دارد.

ماسی‌یژ اسکورزا، سرمربی اوراوا، با یادآوری بازی رفت تاکید کرد که آن‌ها کار آسانی ندارند: «شما نمی‌توانید به تیمی مثل الهلال فضای زیادی بدهید. در بازی رفت، نمی‌خواستیم خیلی دفاعی بازی کنیم، ولی به‌دلیل فشار حریف عقب رفتیم. آن‌ها به ما اجازه بازی تهاجمی ندادند.»

این مربی لهستانی اضافه کرد: «ما چنین بازی‌هایی را خیلی تجربه نکرده‌ایم. الهلال تجربه بازی‌های بزرگ زیادی دارد و می‌تواند خونسردی‌اش را حفظ کند. برای بازی برگشت تجربه ما بیشتر شده و تلاش می‌کنیم تهاجمی‌تر بازی کنیم، با این حال، مهم‌تر از هرچیز نتیجه است.»

رامون دیاز، سرمربی الهلال، برای این بازی علاوه بر الدوساری، سلمان الفرج را هم به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. او درباره شرایط تیمش گفت: «انتظار نداشتیم که دو بازیکن کلیدی‌‌مان غایب باشند، ولی بقیه بازیکنانمان آماده‌اند. مهم نیست که چه کسانی جانشین شوند، آن‌ها کارشان را به بهترین شکل انجام خواهند داد.»

مربی آرژانتینی اضافه کرد: «ما برای این بازی آماده‌ایم. ما تیم باتجربه‌ای هستیم و این بازیکنان بارها و بارها چنین شرایطی را تجربه کرده‌اند. ما بی‌صبرانه منتظر این بازی و فتح جام هستیم.»

الهلال هرگز بعد از تساوی در بازی رفت نتوانسته است قهرمان شود، ولی دیاز توجهی به این موضوع ندارد و گفت: «این‌ها آمار است و هیچ معنایی ندارد. سناریو این بار با دفعات قبل متفاوت است. ما تیم بزرگی داریم، می‌دانیم با هواداران زیادی روبرو خواهیم شد، ولی به این شرایط عادت داریم.»

دیاز گفت: «این تیم دو بار قهرمان لیگ قهرمانان شده و حالا به‌دنبال سومین قهرمانی است. این هدف ما است.»

انتهای پیام/

ارسال نظر