سرمربی ناپولی: مارادونا به قهرمانی ما کمک کرد

لوچیانو اسپالتی گفت که دیگو مارادونا به باشگاه قدیمی‌اش کمک کرد تا در نهایت عنوان قهرمانی سری آ را کسب کند.

سرمربی ناپولی: مارادونا به قهرمانی ما کمک کرد

به گزارش مملکت آنلاین و به نقل از فوتبال ایتالیا، ناپولی در هفته سی‌وسوم با تساوی مقابل اودینزه، فاصله امتیازی‌اش را با تیم دوم جدول به ۱۶ امتیاز رساند تا در فاصله ۵ هفته تا پایان سری‌آ پس از ۳۳ سال جشن قهرمانی بگیرد. سندی لووریک در دقیقه ۱۳ اودینزه را پیش انداخت اما اوسیمن در دقیقه ۵۲ گل مساوی ناپولی را به ثمر رساند تا ناپلی‌ها با همین تساوی هم در استادیوم فریولی جشن قهرمانی بگیرند.

ناپولی در پایان هفته سی‌وسوم پس از تساوی با اودینزه ۸۰ امتیازی شد تا با توجه با فاصله ۱۶ امتیازی با لاتزیو که با ۶۴ امتیاز در رده دوم قرار گرفته است، در فاصله ۵ بازی تا پایان لیگ، قهرمانی‌اش را قطعی کند.

مارادونا، که در سال ۲۰۲۰ درگذشت، از نظر بسیاری بهترین فوتبالیست تاریخ است؛ او سال‌های اوج خود را در ناپولی گذراند، جایی که دو قهرمانی لیگ و جام یوفا ۱۹۸۹ را به دست آورد. ادای احترام به مارادونا را می‌توان در سراسر ناپل اکنون لمس کرد و هواداران ناپولی او را قدیس شهری می‌دانند که تیمش از زمان رفتن او در سال ۱۹۹۱ هرگز به قهرمانی در لیگ نرسیده بود.

اسپالتی بعد از کسب این قهرمانی به DAZN گفت: هواداران، مربیان و بازیکنان در این فصل کار بزرگی کردند. آن‌ها هوادارانی هستند که بازی مارادونا را تماشا کردند و مارادونا خیلی به این قهرمانی کمک کرده است. او الهام بخش ما بود. بله مارادونا کمک کرد قهرمان شویم.

ناپولی سومین اسکودتوی خود را پس از تساوی ۱-۱ مقابل اودینزه به دست آورد که باعث شد آن‌ها ۱۶ امتیاز از لاتزیو پیش بیفتند و پنج بازی مانده به پایان قهرمان شوند. این اولین عنوان قهرمانی لیگ ایتالیا در دوران مربیگری اسپالتی است.

او این برد را به خانواده‌اش و به‌ویژه به برادرش مارچلو تقدیم کرد که چهار سال پیش درگذشت و وقتی به برادر مرحومش فکر کرد، به گریه افتاد.

سرمربی ناپولی در پایان افزود: من این قهرمانی را به بازیکنانی تقدیم می‌کنم که مستحق این شادی بودند. سپس به همه هواداران. ناپل، این قهرمانی برای شماست. در نهایت این قهرمانی برای همه در ناپولی است. ماتیلد، دخترم، تمام خانواده‌ام که مرا به جلو سوق دادند. دوستانم و برادرم مارچلو که او را ندارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر