قطری‌ها اصرار به خرید منچستریونایتد دارند

شیخ جاسم بن حمد آل ثانی آخرین پیشنهادش را برای خرید منچستریونایتد ارائه کرده است.

قطری‌ها اصرار به خرید منچستریونایتد دارند

به گزارش مملکت آنلاین، در روزهای اخیر بیشتر رسانه‌های عربی از پیشنهاد رسمی شرکت سرمایه‌گذاری قطر به مالکان باشگاه منچستر یونایتد برای خرید این باشگاه خبر داده‌اند. قطری‌ها می‌خواهند منچستر یونایتد را به بزرگترین باشگاه جهان تبدیل کنند.

اکنون آل ثانی پیشنهاد نهایی‌اش را به ارزش بیش از ۵ میلیارد پوند ارائه کرده است. این پیشنهاد همچنین شامل طرحی برای سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در زیرساخت باشگاه است. با این حال، اسکای اسپورت گزارش داد که خانواده گلیزر احتمالا این پیشنهاد شیخ قطری را رد می‌کنند.

آمریکایی‌ها برای منچستریونایتد حدود ۶ میلیارد پوند می‌خواهند. در صورتی که این پیشنهاد به سرانجام برسد، بیشترین مبلغی خواهد بود که برای یک باشگاه پرداخت شده است.

بزرگترین معامله برای خرید یک باشگاه ورزشی تاکنون در سال ۲۰۲۲ انجام شد؛ زمانی که باشگاه دنور در NFL به قیمت ۴.۶۵ میلیارد دلار (۳.۷۵ میلیارد پوند) فروخته شد.

منچستر یونایتد پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس است که البته بعد از جدایی سرآلکس فرگوسن نتایج ناامید کننده داشته و نه تنها در لیگ قهرمانان اروپا موفق نشده بلکه حتی در لیگ جزیره هم عنوان قهرمانی را به دست نیاورده است.

حضور مالکان قطری در یونایتد باعث می‌شود شاهد خریدهای بزرگی برای این تیم باشیم و از این به بعد رقابت بین دو تیم بزرگ شهر منچستر با حضور مالکان قطری و اماراتی جذاب‌تر از قبل خواهد شد.

سر جیم رتکلیف نیز یک پیشنهاد رسمی به گلیزرها ارائه داده است. مالک شرکت نفتی INEOS قصد دارد بیش از ۵۰ درصد سهام منچستر یونایتد را خریداری کند. این در حالی است که شیخ قطری قصد خرید ۱۰۰ درصد سهام را دارد.

انتهای پیام/

منبع: ساکرنت

ارسال نظر