داوران مجهز به دوربین می‌شوند

براساس اعلام اتحادیه فوتبال انگلیس، جهت حفظ امنیت جانی داورهای فوتبال، سیستم دوربین‌های متصل به بدن داوران به صورت آزمایشی در لیگ‌های دسته پایین‌تر جزیره آغاز به کار می‌کند.

داوران مجهز به دوربین می‌شوند

به گزارش مملکت آنلاین، در هفته‌های اخیر قضاوت داوران در فوتبال جزیره با اعتراضات خشونت‌آمیز شدیدی همراه بوده است.

در پی این اعتراضات، اتحادیه فوتبال انگلیس تصمیم گرفت برای حفظ بیشتر امنیت داوران در زمین مسابقه و جلوگیری از رفتار خشونت‌آمیز بازیکنان و تماشاگران نسبت به او، دوربینی به بدن داوران وصل کرده تا همه وقایع و صداها ضبط شوند.

این فناوری و ابتکار در سیستم داوری قرار است در لیگ‌های دسته پایین‌تر جزیره به شکل آزمایشی آغاز به کار کند تا خطاهای احتمالی گرفته شود.

شبکه خبری بی‌بی‌سی در یک نظرسنجی از جامعه ۹۰۰ نفره داوران به نتایج جالبی دست یافت. اغلب این داوران که در نظرسنجی شرکت کردند از خشونت هواداران و در برخی مواقع حتی تهدید به مرگ نیز گفته‌اند.

همچنین اتحادیه فوتبال انگلیس در سال گذشته تعداد ۳۸۰ بازیکن را به دلیل رفتار توهین‌آمیز با داور و یا تهدید آن‌ها، جریمه کرد.

طبق اعلام اتحادیه در مرحله نخست قرار است ۱۰۰ نفر از داوران فعال در لیگ‌های دسته پایین‌تر جزیره به دوربین متصل به بدن مجهز شوند تا مشخص شود که آیا این سیستم به بهتر شدن رفتار بازیکنان در زمین نسبت به داور و احترام بیشتر منجر می‌شود یا خیر؟

انتهای پیام/

منبع: العین

ارسال نظر