شرط جدید فیفا به ایران: داوران زن در فوتبال مردان قضاوت کنند / بهترین داور ایران در آستانه حذف از جام جهانی!

رئیس کمیته داوران از شرط جدید فیفا برای فوتبال ایران، این بار درخصوص داوری داوران زن در فوتبال مردان خبرداد.

شرط جدید فیفا به ایران: داوران زن در فوتبال مردان قضاوت کنند / بهترین داور ایران در آستانه حذف از جام جهانی!

به گزارش مملکت آنلاین، خداداد افشاریان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با برگزاری کلاس‌های VAR آیا زنان هم سهمی در این مورد خواهند داشت، گفت:‌ VAR در تمام دنیا انجام می‌گیرد و البته لایسنس می‌خواهد. بی شک داوران خانم را هم در کلاس آموزشی VAR خواهیم داشت.

او ادامه داد: فیفا از ما می‌خواهد که خانم‌ها در بخش آقایان هم قضاوت کنند. باید راهکاری پیدا کنیم تا خانم‌ها در رده‌های پایین تر فوتبال مثل نوجوانان و جوانان قضاوت کنند. این تاییدیه می‌خواهد و امیدوارم بتوانیم به این سمت برویم.

افشاریان در بخش دیگری از حرف‌های خود گفت:‌ در جام جهانی هم چند تیم خانم‌ها در داوری حضور دارند. این برای فیفا یک موضوع حل شده است و امیدوارم بتوانیم در این خصوص به فیفا و AFC کمک کنیم و قضاوت‌های سنگین تری به خانم‌ها بدهیم و مشکل شان حل شود.

بی‌تفاوتی فدراسیون فوتبال نسبت به یک دستور مهم/ قربانی شدن یک نفر و از دست دادن جام جهانی!

خبرورزشی نوشت: الزام برای قضاوت داوران زن در مسابقات فوتبال مردان، بخشی از متن ابلاغیه‌ای است که از سوی فیفا در تاریخ ۱۷ نوامبر سال ۲۰۲۰ (سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹) برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال شد.

بهانه این ابلاغیه کاندیدا شدن مهسا قربانی برای قضاوت در جام جهانی زنان در سال ۲۰۲۳ بود که در استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود. در متن این ابلاغیه از فدراسیون فوتبال ایران خواسته شده که کاندیدای مورد نظر(مهسا قربانی) را در موارد زیر حمایت کنید چرا که این موارد الزام‌های فیفا برای قضاوت در مسابقات بین‌المللی است. اولین مورد قضاوت در بالاترین رده مسابقات زنان و مردان به طور منظم است و دومین مورد قضاوت در مسابقاتی است که در شرایط VAR برگزار می‌شوند.

می‌خواهند از لیست جام جهانی من را خط بزنند

مهسا قربانی، تنها داور زن فوتبال ایران که لایسنس VAR دارد و کاندیدای قضاوت جام جهانی زنان در سال ۲۰۲۳ است که در استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود. او اما به دلیل گارد سفت و محکمی که فدراسیون فوتبال برابر قضاوت او در مسابقات مردان حتی در کشورهای همسایه داشته است، در معرض حذف از رقابت‌های جام جهانی قرار گرفته است. مهسا قربانی که چندی پیش با رسانه‌ها در همین رابطه مصاحبه کرده بود، در گفتگویی با خبرنگار خبرورزشی می‌گوید: «هنوز هیچ چیز درباره من تغییر نکرده است. آخرین بار با آقای کامرانی‌فر صحبت کردم و به ایشان گفتم که جام جهانی زیر ۱۷ سال را در پیش داریم و نام من در میان کاندیداهای قضاوت نبود. این‌ها همه زنگ خطرهایی است که برای من به صدا درآمده است اما متأسفانه فدراسیون گارد سفت و محکمی مقابل من داشت.

حالا قرار است با آقای تاج صحبت کنم و امیدوارم ایشان با قدرتی که در AFC  دارد، مشکل من را حل کنند. چون این آخرین فرصت‌هایی است که من دارم.»

انتهای پیام/

ارسال نظر