ورزشگاه قدیمی دمشق سوریه به نام پله تغییرنام داد

سوریه به افتخار پله نام استادیوم فرسوده دمشق را تغییر می‌دهد.

ورزشگاه قدیمی دمشق سوریه به نام پله تغییرنام داد

به گزارش مملکت آنلاین، اتحادیه فوتبال سوریه در نظر دارد استادیوم ویران شده «عباسین» در دمشق را که زمانی مورد استفاده ارتش قرار گرفته بود، به نام پله اسطوره فوتبال برزیل نامگذاری کند.

ورزشگاه عباسین زمانی محل میزبانی بازی‌های تیم ملی فوتبال سوریه بوده است.

این ورزشگاه در سال ۱۹۷۶ با ظرفیت ۳۰ هزار تماشاگر ساخته شد. با این حال از سال ۲۰۱۱، زمانی که جنگ در سوریه آغاز شد و به دنبال تصمیم فیفا مبنی بر عدم میزبانی مسابقات بین المللی فوتبال در این کشور، ورزشگاه عباسین بدون استفاده باقی ماند. 

در نتیجه بعد از شروع جنگ داخلی، این مکان به محل چراگاه حیوانات تبدیل شد و برخی از صندلی‌ها تخریب شد و ساختمان ورزشگاه نیز آسیب‌های زیادی دیده است. نیروهای سوری از این ورزشگاه به‌ عنوان پارکینگ خودروهای نظامی، انبار مهمات و اسلحه و محل تمرین نظامی استفاده کردند.

اتحادیه فوتبال سوریه اکنون قصد دارد نام این ورزشگاه را به "پله" تغییر دهد تا به اسطوره برزیلی ادای احترام کرده باشند. صلاح الدین رمضان، رئیس این اتحادیه خبر تغییر نام ورزشگاه را تایید کرد.

در اوایل ژانویه، جیانی اینفانتینو رئیس فیفا گفت که فدراسیون فوتبال فیفا درخواست‌هایی را به همه کشورهای جهان ارسال کرده تا به افتخار پله که بیش از ۱۰۰۰ گل به ثمر رساند یک ورزشگاه به نام او نامگذاری کنند.

رمضان گفت که «اتحادیه فوتبال سوریه نامه رسمی از فیفا دریافت کرده اما ۹۰ درصد از استادیوم‌های سوریه وضعیت خوبی ندارند و ابتدا باید این ورزشگاه‌ها بهبود پیدا کنند و در ادامه ورزشگاه عباسین به پله تغییر نام کند.»

رمضان همچنین توضیح داد که «این اتحادیه چندین بار در سال‌های اخیر مجبور شده است لیگ برتر کشور را به تعویق بیندازد، زیرا استادیوم‌های بزرگی مانند حماه، حمص، لاذقیه و الفیحه در وضعیت وخیمی هستند و برای استفاده امن نیستند. به همین خاطر رقابت های لیگ به تعویق افتاده است.»

البته بعضی از کاربران سوری در شبکه های اجتماعی به این تغییر نام انتقاد کرده‌اند.

تیم ملی سوریه در یک دهه گذشته مجبور به برگزاری مسابقات خارج از سوریه بوده است. با این حال از سال ۲۰۲۰ اتحادیه فوتبال سوریه مقامات فیفا را تحت فشار قرار داده است تا ممنوعیت بازی‌های خانگی سوریه و میزبانی بازی‌های بین‌المللی را با این استدلال که کشور امن است، لغو کنند.

در سال ۲۰۲۰، مقامات فیفا برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ برای ارزیابی وضعیت از دمشق بازدید کردند.

انتهای پیام/

منبع: middleeasteye

ارسال نظر