دروازه‌بان تیم ملی فرانسه خداحافظی کرد

هوگو لوریس، رکورددار بازی در تیم ملی فرانسه، اعلام کرد که از این تیم کنار می‌رود.

دروازه‌بان تیم ملی فرانسه خداحافظی کرد

به گزارش مملکت آنلاین، هوگو لوریس چند هفته بعد از شکست در فینال جام جهانی، اعلام کرد که از تیم ملی فرانسه خداحافظی می‌کند. دروازه‌بان ۳۶ ساله تاتنهام از سال ۲۰۰۸ عضو تیم ملی بود و کاپیتان فرانسه هم محسوب می‌شد. در جریان جام جهانی قطر بود که او موفق شد رکورد بیشترین بازی در تیم ملی فرانسه را که در اختیار لیلیان تورام بود بشکند و حالا با ۱۴۵ بازی آن را در اختیار دارد.

لوریس در قطر یک رکورد دیگر را شکست و با ۲۰ بازی در جام جهانی بیش از هر دروازه‌بان دیگری در این تورنمنت معتبر بازی کرده است. این رکورد پیش از این با ۱۹ بازی در اختیار مانوئل نویر آلمانی بود. او همچنین ۱۲۱ بار بازوبند کاپیتانی فرانسه را به بازو بسته که این هم یک رکورد است و از نگاه دشان، لیدر ایده‌آلی برای تیمش بود. با خداحافظی لوریس، واران گزینه اول کاپیتانی تیم ملی فرانسه است، ولی گروهی معتقدند که امباپه، فوق‌ستاره و نماد تیم، هم می‌تواند کاپیتان ایده‌آلی برای فرانسه باشد.

او در مسیر فینال، نمایش درخشانی داشت و امیدوار بود در دوحه هم مثل مسکو جام را بالای سر ببرد، ولی فرانسه در گام آخر مغلوب آرژانتین شد. لوریس به‌رغم نمایش درخشان در قطر، بعد از شکست در فینال از انتقادها در امان نماند. او دروازه‌بان پنالتی‌گیری نیست و نتوانست هیچ‌کدام از ضربات آرژانتینی‌ها را مهار کند. در طرف مقابل، امیلیانو مارتینز با درخشش در ضربات پنالتی نقش پررنگی در قهرمانی آرژانتین داشت.

لوریس درباره دلایل خداحافظی‌اش گفت که «می‌خواستم در اوج کنار بروم» و اضافه کرد: «از پایان جام جهانی به آن فکر می‌کردم، ولی این موضوع از شش ماه قبل در ذهن من بود و در جریان مسابقات تشدید شد تا به این تصمیم برسم.»

دروازه‌بان تاتنهام گفت: «زمانی می‌رسد که باید کنار بروید. همیشه گفته‌ام که تیم ملی فرانسه به هیچ فردی تعلق ندارد. دروازه‌بان آماده‌ای برای تیم ملی وجود دارد (مایک منیان) و می‌خواهم زمان بیشتری را با خانواده و فرزندام بگذرانم. دروازه‌بانی فرانسه برای ۱۴.۵ فصل کار سختی است و از نظر ذهنی هم شما را فرسوده می‌کند. امیدوارم به کمک این آرامش ذهنی بتوانم چند سال دیگر در بالاترین سطح بازی کنم.»

لوریس همچنین مجبور شد به شایعاتی که درباره اختلاف بازیکنان باسابقه تیم ملی با بنزما مطرح شده بود، پاسخ دهد و به اکیپ گفت: «شایعات زیادی مطرح شد که اشتباه و مضحک است. فضای تیم قبل از رفتن و بعد از رفتن بنزما خیلی خوب بود. ما ترجیح می‌دادیم که برنده توپ طلا در تیم باشد. او در قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا خیلی به ما کمک کرد و بازگشت او اتفاق مثبتی بود. این شایعه که ما برای رفتن بنزما فشار آوردیم، اشتباه است.»

لوریس همچنین درباره جنگ روانی مارتینز، دروازه‌بان آرژانتین، در جریان پنالتی‌های فینال گفت: «کارهایی است که من بلد نیستم. من نمی‌توانم درون دروازه‌ حرکات احمقانه‌ای نشان بدهم و برای بر هم زدن تمرکز حریف هر رفتاری داشته باشم. من منطقی‌تر از آن هستم که وارد این بازی بشوم.»

انتهای پیام/

منبع: ایندپندنت

ارسال نظر