رژیم های گیاهخواری می‌توانند سلامت ما را به خطر بیاندازند

در حالی که رژیم های گیاهخواری و وگان روز به روز پرطرفدارتر می‌شوند، دانشمندان اخیرا نشان داده‌اند که برخی از این رژیم‌ها می‌توانند مشکلات جدی برای سلامت ما به وجود بیاورند.

رژیم های گیاهخواری می‌توانند سلامت ما را به خطر بیاندازند

به گزارش مملکت‌آنلاین، تازه‌ترین تحقیقات دانشمندان در مورد رژیم های گیاهخواری نشان داده که برخلاف باور عموم مردم در مورد سلامت قطعی این عادت‌های غذایی، احتمال بروز مشکلات گوناگون برای کسانی که به این شکل تغذیه می‌کنند، وجود دارد.

در تحقیق انجام شده دانشمندان تاکید داشته‌اند که اولا تمامی عادت‌های تغذیه‌ای مبتنی بر گیاهخواری و اجتناب از مصرف گوشت و فرآورده‌های لبنی با هم برابر نیستند؛ در حالی که باور کلی در جوامع این بوده که رژیم‌های مورد نظر در مقایسه با سایر رژیم‌ها سلامت افراد را تضمین کرده و از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کنند، این تحقیق نشان داده که برخی از این عادت‌های تغذیه‌ای همان مشکلات رژیم‌های گوشت‌خواری را به وجود می‌آورند.

مشکل برخی رژیم های گیاهخواری

تاکنون تحقیقات مختلفی در دفاع از گیاهخواری و رژیم‌های خام‌خواری و وگان انجام شده و دانشمندان در این پژوهش‌ها اعلام کرده‌اند که پیروی از این عادت‌های غذایی می‌تواند شانس بروز سرطان‌های گوناگون، مشکلات قلبی عروقی، التهاب و عارضه‌های مختلف را کاهش دهد. با این حال، همان‌طور که اشاره کردیم تمامی این روش‌های تغذیه با هم برابر نیستند.

تحقیق اخیر توسط دانشمندان دانشگاه هاروکوپیو (Harokopio University) در یونان انجام شده است؛ محققان مورد نظر نتیجه گرفته‌اند که این امکان وجود دارد تا فردی با پیروی از برخی رژیم های گیاهخواری و دوری از گوشت و لبنیات، همچنان به مشکلاتی مانند افزایش قند خون و بالا رفتن فشار خون دچار شود. این مشکلات معمولا به رژیم‌های غذایی ناسالم که شامل غذاهای سرخ کردنی و گوشتی هستند، ارتباط داده می‌شوند، اما نتایج دانشمندان یونانی خلاف این موضوع را ثابت کرده است.

منبع: گجت‌نیوز

ارسال نظر