سازنده زیردریایی منفجرشده تایتان بدنبال فرستادن انسان به سیاره زهره است

شرکت اوشن‌گیت اکنون به‌دنبال فرستادن انسان به سیاره زهره است.

سازنده زیردریایی منفجرشده تایتان بدنبال فرستادن انسان به سیاره زهره است

به گزارش مملکت آنلاین، فقط چند هفته پس از آنکه مدیرعامل اوشن‌گیت به‌همراه چهار نفر دیگر در انفجار زیردریایی تایتان جان باختند، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت از قصد خود برای اعزام گروه دیگری از افراد به محیط سکونت‌ناپذیر دیگر صحبت می‌کند.

 گیرمو سونلاین، هم‌بنیان‌گذار اوشن‌گیت، به‌تازگی در مصاحبه با بیزینس‌اینسایدر، علاقه‌ی خود را به اعزام هزار نفر به سکونتگاه فضایی شناور در جوّ سیاره‌ی زهره تا سال ۲۰۵۰ ابراز کرد. زهره که گاهی‌ اوقات «جهان جهنمی» نامیده می‌شود، به‌دلیل داشتن اندازه و چگالی مشابه با سیاره‌ی ما، دوقلوی زمین به‌حساب می‌آید.

 بااین‌حال، جوّ زهره متشکل از بادهای پرسرعتی است که سطوح سمی دی‌اکسید‌کربن و ابرهای اسیدسولفوریک را در سرتاسر سیاره پراکنده می‌کنند؛ اما سونلاین به این شرایط نامساعد اهمیتی نمی‌دهد و همچنان در پیگیری علاقه‌اش ثابت‌قدم است. او ظاهراً با استناد به برخی از پژوهش‌هایی که ادعا می‌کنند بخش کوچکی از زهره ممکن است زیست‌پذیر باشد، به‌دنبال سفر به این سیاره است.

 سونلاین در گفتگو با گیزمودو، توضیح داد که زهره را «سکونت‌پذیر» می‌داند. او با استناد به ناسا و پژوهش‌های برنامه زهره روسیه، تصریح کرد که دما و فشار در برخی از مناطق این سیاره بیشتر به شرایط زمین شباهت دارد. هم‌بنیان‌گذار اوشن‌گیت گفت:

 افراد خارج از صنعت فضایی، کاملاً حق دارند که وقتی از رفتن به زهره سخن به‌میان می‌آید، ابرو بالا بیندازند. این مسئله حتی باعث تعجب افراد حاضر در صنعت فضایی نیز می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر