اوپل خودروی مفهومی برنده شده در مسابقات طراحی را ساخت

رویای یک دانشجوی طراحی توسط اوپل با ساخت مدل Rocks e-Xtreme به حقیقت پیوست.

اوپل خودروی مفهومی برنده شده در مسابقات طراحی را ساخت

به گزارش مملکت آنلاین، اوپل Rocks e در آگوست ۲۰۲۱ به عنوان یک نسخه جدید و تغییر برند «Rebadge» داده شده از سیتروئن Ami معرفی و به بازار عرضه شد.

این خودروساز آلمانی از Rocks e به عنوان نخستین خودروی الکتریکی پایدار شهری خود یاد می کند. با این حال و کمتر از یک سال بعد، اوپل نسخه باری این مدل را نیز تحت عنوان Rocks e-Kargo معرفی کرد و حال این مدل کوچک و جمع و جور، یک عضو جدید را با نام Rocks e-Xtreme در خانواده خود می بیند که البته بر خلاف دو عضو دیگر، قرار نیست وارد خط تولید شود.

اوپل Rocks e-Xtreme یک نمونه مفهومی است و همانطور که اشاره شد قرار نیست وارد چرخه تولید شود.

photo_2023-06-27_00-34-54

این مدل مفهومی بر اساس ایده ای از یک دانشجوی طراحی به نام لوکاس ونژوفر «Lukas Wenzhofer» ساخته شده است که در مسابقه «#OpeldesignHack» برنده شده و اوپل با ساخت این طرح، به قول خود جهت ساخت پروژه برنده تحقق بخشید.

در نمای ظاهری Rocks e-Xtreme، طراح آن سعی کرده تا یک وسیله نقلیه جمع و جور همه جانبه، اما سرگرم کننده با فاکتورهای هیجان انگیز را از طریق یک طرح اغراق شده به نمایش بگذارد.

در مقایسه با نسخه معمولی، این کانسپت دارای قوس چرخ های پهن تر جهت پوشاندن لاستیک های افرودی و بیرون زده و پک رول کیج اطراف کابین است که استایل آن را عضلانی تر نیز کرده است.

همچنین سیستم تعلیق برای قرار دادن چرخ های جدید اصلاح شده است و اکنون فاصله بیشتری از زمین را ارائه می دهد.

photo_2023-06-27_00-34-55

اما جذاب ترین بخش طراحی Rock e-Xtreme را می توان در اسپویلر بزرگ عقب جستجو کرد که از خودروی مسابقه ای Vectra GTS V۸ DTM به ارث برده است و کانسپت Xtreme را به نوعی به یک بچه غول ماجراجو تبدیل کرده است.

با این حال این تمام ماجرا نیست و جزئیاتی مانند چراغ های LED جلو، سیستم روشنایی LED اضافی بر روی قاب سقف و همچنین چراغ های جدید عقب، تفسیری جدید از زبان طراحی اوپل را به نمایش می گذارد. علاوه بر این تمامی پنل جلویی و گلگیرها با استفاده پرینت سه بعدی تولید شده اند.

photo_2023-06-27_00-34-53

اوپل هیچ اشاره ای به بهبود قوای محرکه و ارتقاء مکانیکی اشاره ای نکرده است، به این معنی که یک بسته باتری ۵/۵ کیلووات ساعتی وجود دارد که قدرتی معادل ۸ اسب بخار را تولید می کند مسافتی معادل ۷۵کیلومتر یا ۴۷ مایل را  با یک بار شارژ طی می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر