نماینده مجلس خبرگان رهبری در بابلسر به قتل رسید

عباسعلی سلیمانی اسبوکلائی؛ نماینده مجلس خبرگان رهبری در بابلسر به قتل رسد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بابلسر به قتل رسید

به گزارش مملکت آنلاین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مازندران از قتل آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در بابلسر خبر داد.

روح الله سلگی افزود:  آیت الله سلیمانی صبح امروز در حمله مسلحانه توسط افرادی به قتل رسید و ضارب نیز دستگیر شده است.

خبرگزاری حوزه نیز نوشت: فرزند آیت الله سلیمانی خبر سوءقصد به جان پدرش که منجر به ارتحال او شده است را تایید کرد و گفت: هنوز از جزئیات ماجرا اطلاع دقیقی ندارم و عازم بابلسر هستم.

یکی از شاهدان عینی هم می‌گوید: آیت الله سلیمانی در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته و به رگبار بسته است که متأسفانه آیت الله سلیمانی به شهادت رسید و سه نفر دیگر مجروح شده اند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت است: ضارب از سوی نیرو‌های امنیتی دستگیر شده است. خبر دیگر حاکی از آن است که ضارب نگهبان بانک بوده است.

عباسعلی سلیمانی در سال ۱۳۲۶ در خانواده‌ای مذهبی در سوادکوه مازندران متولد شده است. او در ۵ سالگی به مکتب رفت و در سن ۱۲ سالگی برای فراگیری علوم دینی راهی قم شد، او پس از مدتی به دلیل مشکلات معیشتی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه بهشهر رفت. او مقدمات را در محضر آیت الله کوهستانی فراگرفت و پس از آن برای تکمیل تحصیلات خود عازم مشهد شد.

در مشهد از محضر درس اساتیدی همچون حضرات آیات ادیب نیشابوری، صالحی بربری، حجت هاشمی، مدرس و مهمامی بهره برد و دروس سطح را نیز نزد بزرگانی همچون آیات عظام مهدوی دامغانی، نصراللهی، شیخ عباس واعظ طبسی، فایقی و سیدمحمدهادی میلانی فراگرفت، او درس تفسیر را نیز نزد آیت الله تهرانی آموخت.

سلیمانی در سال ۱۳۴۷ به حوزه علمیه قم رفته و از محضر آیات عظام اعتمادی، مشکینی، محمدفاضل لنکرانی، جعفر سبحانی، وحید خراسانی، میرزا هاشم آملی، سیدمحمدرضا گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، ابوالقاسم خزعلی، محمد یزدی، محمدی گیلانی و عبدالله جوادی آملی بهره برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر