تخریب یک خانه به علت فرونشست در مهاباد

فرونشست زمین یک باب منزل مسکونی احداث شده خارج از محدوده شهر مهاباد را تخریب کرد و ساکنان سه خانه اطراف را نیز مجبور به تخلیه فوری کرد.

تخریب یک خانه به علت فرونشست در مهاباد

به گزارش مملکت آنلاین، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اظهار کرد: خبر رانش زمین و تخریب یک منزل مسکونی خالی از سکنه در شهرک خانگی مهاباد، ظهر امروز از طریق تماس شهروندان به آتش نشانی اعلام و ماموران ایستگاه مرکزی و ۲ در قالب چهار اکیپ به محل حادثه اعزام شدند.

سردار فداکار افزود: منزل مذکور جزو بافت‌های غیرمجاز شهرک خانگی محسوب و علی‌رغم اینکه مدت زمان ساخت آن چند سال است به علت غیر استاندارد بودن دچار فرونشست شده بود.

وی اظهار کرد: این منزل مسکونی یک طبقه و دارای اختلاف ارتفاع هشت متری نسبت به کوچه بود و فاضلاب آن نیز به صورت سنتی در یک چاه دفع می‌شد و همین امر منجر به فرونشست و تخریب بخشی از خانه شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ادامع داد: سه منزل مسکونی همجوار نیز بدلیل احتمال ریزش با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه تخلیه شد و برای ایمن سازی محل و منازل مسکونی همجوار، عملیات تخریب این منزل توسط همکاران حوزه نقلیه شهرداری انجام گرفت.

فداکار با بیان اینکه عملیات جلوگیری از بروز هرگونه خسارت در تخریب منزل مسکونی ۶ ساعت طول کشید، اضافه کرد: با توجه به خالی بودن منزل مسکونی و انجام عملیات تخریب پیش از بروز حادثه، تخریب آن خسارتی جانی بدنبال نداشت.

وی یادآور شد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی و اعلام حوادث با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه‌روز تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر