آکواریوم ۱۶ متری برلین با یک میلیون لیتر آب ترکید + ویدئو

در هم شکستن آکواریم معروف و استوانه‌ای برلین خسارات گسترده‌ای به بار آورد و با تلف شدن ۱۵۰۰ ماهی همراه شد. پلیس نشانه‌ای از حمله یا خرابکاری نیافته و فرسودگی را عامل امر دانسته است. آکواریوم سال ۲۰۰۳ ساخته شده بود.

آکواریوم ۱۶ متری برلین با یک میلیون لیتر آب ترکید + ویدئو

به گزارش مملکت آنلاین، بامداد جمعه ۱۶ دسامبر، آکواریوم عظیم و دیدنی برلین در فضای میانی هتل لوکس و پنج ستاره رادیسون، با صدای مهیبی در هم شکست. شدت سانحه در حدی بود که قسمت‌هایی از هتل ویران شد. آب و لاشه ماهی‌ها، شعاعی ده‌ها متری را فرا گرفت. همه ۱۵۰۰ ماهی آب شور نایاب و کمیاب تلف شدند.

این آکواریوم از جنس شیشه آکریلیک در سال ۲۰۰۳ ساخته شده بود و بازدید کنندگان می‌توانستند با آسانسور از داخل آن عبور کنند. آکواریوم روبروی کلیسای جامع برلین (دم) قرار داشت و به همین دلیل "آکوادم" خوانده می‌شد.

در زمان سانحه ۳۰۰ مسافر در هتل حضور داشتند که به دلیل ابعاد خسارات و نم کشیدن محل، از محل تخلیه شده‌اند. مهمانان هتل گفته‌اند که حوالی ساعت ۵ و نیم صبح با صدای مهیب انفجار از خواب پریدند و سپس متوجه خرده شیشه‌ها، ماهی‌های مرده در همه جا و شرایطی شبیه سیل و زلزله در لابی مواجه شدند.

64123386_906

مسافران با موبایل‌های خود صحنه‌هایی را ثبت کرده‌اند که شبیه فیلم‌های آخر الزمانی هالیوود است؛ چیزی که طراحان آکواریوم فکرش را هم نمی‌کردند.

آتش نشانی برلین توضیح داده که سازه ایراد داشته وگرنه یک ترک کوچک تنها موجب نشت آب می‌شد. هر چند طبقه همکف هتل کاملا ویران شده ولی حجم بزرگی از آب از طبقه همکف به کانال‌های زیرزمینی خیابان‌ سرازیر شده و آب زیر زمین را فرا نگرفته است.

پلیس هیچ نشانه‌ای از ضربه یا خرابکاری پیدا نکرده و شواهد امر نشان می‌دهند که فرسودگی سازه باعث واقعه بوده است. آکواریوم مرتبا سرویس می‌شد و آخرین بار در تابستان ۲۰۲۰ مورد کنترل و نوسازی قرار گرفته بود.

آکوادم بزرگترین آکواریوم استوانه‌ای دنیا بود و یکی از جاذبه‌های کلان‌‌شهر برلین به شمار می‌رفت. استوانه‌ای با ۱۶ متر ارتفاع و قطری ۱۱متر و نیمی و با ظرفیت یک میلیون لیتر آب. آکوادم تنها ۱۹ سال عمر کرد. هر چند پلیس نشانه‌ای از تاثیر یا دخالت عامل خارجی نیافته اما تحقیقات در باره ترکیدن آن ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر