ژاپن استفاده از پهپادهای انتحاری را در نظر دارد

ارتش ژاپن طرح استفاده از پهپادهای انتحاری برای حمله به نیروها و کشتی‌های شرکت کننده در حمله‌ای احتمالی علیه اراضی دورافتاده ژاپن نظیر جزایر نانسی را در نظر دارد.

ژاپن استفاده از پهپادهای انتحاری را در نظر دارد

به گزارش مملکت آنلاین، روزنامه ژاپن تایمز روز یکشنبه گزارش داد، ارتش ژاپن به دنبال استقرار تعداد محدودی از پهپادهای انتحاری آمریکایی و ساخت کشورهای دیگر بوده است اما در ادامه صنایع نظامی ژاپن یک طرح جایگزین برای استفاده از پهپادهای انتحاری داخلی ارائه کرده است.

خبرگزاری جیجی ژاپن نوشت، ارتش ژاپن امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ "چند صد" تا از این پهپادها را برای تقویت ظرفیت دفاعی جزایر نانسی و سایر مناطق دورافتاده به کار بگیرد.

وزارت دفاع ژاپن، بخشی مخصوص توانمندی در زمنیه پهپادهای تهاجمی را در بودجه سال ۲۰۲۳ خود گنجانده است؛ بودجه‌ای که بزرگترین بودجه نظامی درخواستی تاریخ این کشور است، اما اینکه واقعاً چه مقدار بودجه به این بخش تخصیص خواهد یافت هنوز مشخص نشده است.

به نظر می‌رسد هدف جدید این برنامه ژاپن، پکن است و رسانه‌های ژاپنی موضوع تولید پهپادهای تهاجمی از سوی چین و "استفاده عملی" پکن از آنها و همچنین "گسترش فعالیت‌های آنها" پیرامون جزایر جنوب غرب ژاپن را برجسته کرده‌اند.

انواع مختلفی از "مهمات پرسه زن" یا همان "پهپادهای انتحاری" به طور گسترده در جنگ روسیه و اوکراین مورد استفاده قرار گرفته‌اند. واشنگتن صدها پهپاد انتحاری تاکتیکی Switchblade و همچنین پهپادهای مدل Phoenix Ghost را در اختیار اوکراین قرار داده است. همچنین نیروهای روسی نیز از چندین نوع پهپاد انتحاری به‌ویژه در حمله گسترده چند روز قبل خود به زیرساختهای مهم در چند منطقه اوکراین استفاده کردند.

وزارت دفاع ژاپن اواخر ماه اوت از دولت ژاپن خواست تا بودجه نظامی رکوردزن به ارزش ۵.۵۹ تریلیون ین (۳۷.۶ میلیارد دلار) را برای سال مالی آینده تصویب کند و به نگرانی‌ها در مورد تهدیدات ادعایی ناشی از چین و کره شمالی استناد کرد. این وزارتخانه همچنین ادعا کرد که پکن به تهدید به استفاده از زور برای تغییر یکجانبه وضع موجود ادامه داده و در حال تعمیق ائتلافش با روسیه است.

این وزارتخانه اعلام داشت که این افزایش بودجه برای تولید انبوه موشک‌های کروز پرتابی از زمین و همچنین بهبود برد موشکهای نوع ۱۲ صرف خواهد شد و افزود که همچنین به دنبال توسعه یک موشک مافوق صوت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر