پوتین: حوادث نورد استریم یک اقدام تروریستی بین‌المللی بود

رئیس جمهوری روسیه با تروریستی خواندن حوادث در خطوط گاز نورد استریم، تاکید کرد که کشورش آماده پمپاژ گاز به اروپا از طریق "نورد استریم-۲" است.

پوتین: حوادث نورد استریم یک اقدام تروریستی بین‌المللی بود

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از روسیا الیوم، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در همایش "هفته انرژی روسیه" در مسکو گفت: هیچ شکی وجود ندارد که حوادث در خطوط لوله نورد استریم اقدامات تروریستی بین المللی بوده که هدف آن از بین بردن امنیت انرژی کل قاره است. آنها به ما اجازه مشارکت در تحقیقات و آگاهی از واقعیت آنچه که رخ داد، نمی‌دهند.

وی افزود: چه کسی پشت این اقدامات خرابکارانه علیه نورداستریم است؟ واضح است، هر کسی که می خواهد برای همیشه روابط روسیه و اتحادیه اروپا را قطع کند و در نهایت می‌خواهند استقلال سیاسی اروپا و قابلیت‌های صنعتی آن را تضعیف کند.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که برخی از شرکت کنندگان در بازار انرژی تلاش می کنند زیرساخت‌های رقبا را از بین ببرند.

علاوه بر این، پوتین گفت که رقبا اروپایی‌ها را مجبور می‌کنند انرژی را با قیمت‌های بالاتر بخرند.

وی تصریح کرد: سیاست‌مداران اروپایی تاکید کرده‌اند که رفاه و شکوفایی و بالا رفتن سطح معیشت در اروپا، متکی به همکاری با روسیه بوده است. روسیه آماده پمپاژ گاز به اروپا از طریق "نورد استریم -۲" است، تمام کاری که باید انجام داد، باز کردن شیر انتقال گاز است. امکان این امر وجود داشت که از بالا رفتن قیمت‌ها در اروپا از طریق ربط ندادن قیمت‌های گاز به نفت و اتکا به قراردادهای بلندمدت اجتناب کرد.

وی افزود: پروژه نورد استریم یک پروژه اقتصادی است که شرکت‌های روسی و اروپایی به صورت برابر در آن مشارکت دارند.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: تصمیم اوپک پلاس تنها با هدف ایجاد تعادل در بازار جهانی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه سرمایه گذاری بازار نفت در سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ کمترین میزان در ۱۵ سال گذشته بوده است، گفت: بازار جهانی نفت کم سرمایه گذاری شده است.

ولادیمیر پوتین تاکید کرد: روسیه برخلاف عقل سلیم عمل نخواهد کرد، هزینه رفاه دیگران را نمی‌دهیم. ما منابع انرژی را به کشورهایی که قیمت‌های خود را محدود می کنند، عرضه نمی کنیم.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که اتحادیه اروپا با اعلام سقف قیمت برای نفت روسیه وضعیت را بدتر کرد. اجازه دهید به یک نکته مهم دیگر اشاره کنم. فرض کنید، سقف قیمت نفت اعلام شود، چه کسی تضمین می کند که در سایر بخش‌های اقتصاد این سقف تعیین نشود.

پوتین تصریح کرد که نظام کی‌یف از تروریسم به عنوان وسیله‌ای برای اجرای هدف‌هایش استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر