تظاهرات مقابل دفتر سازمان ملل در محکومیت ادامه دزدی‌ دریایی ائتلاف سعودی

شرکت نفت یمن در محکومیت ادامه اقدامات متجاوزان در دزدی کشتی‌های سوخت وارداتی به بندر حدیده در دریای سرخ، تظاهراتی را در مقابل دفتر نماینده سازمان ملل ترتیب داد.

تظاهرات مقابل دفتر سازمان ملل در محکومیت ادامه دزدی‌ دریایی ائتلاف سعودی

به گزارش مملکت آنلاین، به نقل از المیادین، عمار الاضرعی، مدیرعامل شرکت نفت یمن با صدور بیانیه‌ای اقدامات متجاوزان در استمرار دزدی دریایی کشتی‌های سوخت وارداتی به بندر حدیده یمن در دریای سرخ و هدایت آن‌ها با اجبار به سواحل جیزان، را به شدت محکوم کرد.

وی اشاره کرد که کشتی "BSS Energy" که بالغ بر ۳۰هزار تن گازوئیل را حمل می‌کند در دریای سرخ با دزدی دریایی متجاوزان روبه‌رو شد و آن را به زور به سوی سواحل جیزان هدایت کردند. این کشتی چهارمین کشتی است که متجاوزان آن‌ها را در سواحل جیزان توقیف کرده‌اند. از میان آنها یک کشتی حامل دیزل، دو کشتی حامل بنزین و یک کشتی حامل گاز است.

الاضراعی افزود: به دلیل اتمام سوخت در بخش‌های خدماتی به دنبال استمرار دزدی دریایی و توقیف کشتی‌ها، در این تظاهرات، بخش‌های مختلف خدماتی از جمله، بهداشتی، برقی و دیگر بخش‌های خدماتی شرکت داشتند.

مدیرعامل شرکت نفت در واکنش به سخنان نماینده سازمان ملل در یمن که گفته بود ۲۶ کشتی در جریان آتش بس جنگ یمن آزاد شدند، گفت: کشتی‌هایی که به بنادر ما در زمان آتش بس رسیدند تنها ۲۴ کشتی بودند و دو کشتی دیگر در فرآیند حسن نیت قبل از اعلام آتش بس آزاده شده بودند.

الاضرعی اشاره کرد سوال اصلی این است که چرا درحال حاضر ۴ کشتی ما در سواحل جیزان توقیف هستند؟ در حالیکه تمامی آنها تماما مورد بازرسی قرا گرفته بودند وهمه آنها اجازه ورود به یمن را از سازمان ملل داشتند.

وی همچنین در واکنش به سخنان نماینده سازمان ملل که گفته بود در طی سال ۲۰۲۱، ۲۳ کشتی در بنادر یمن پهلو گرفته‌اند اظهار داشت: کشتی‌هایی که نماینده سازمان ملل در مورد آنها صحبت کرد، ۱۸ کشتی متعلق به سازمان ملل و کارخانه‌های بخش خصوصی بود، در حالی که تنها ۵ کشتی سوخت در سال ۲۰۲۱ برای مصارف مردم یمن، وارد شدند.

در حالی که نماینده سازمان ملل گفته بود: کشتی‌های سوختی بدون مشکل وارد بندر حدیده می‌شوند، مدیرعامل شرکت نفت یمن پاسخ داد که تمامی کشتی‌هایی که در دوره اول و دوم آتش‌بس وارد شده‌اند، بدون مشکل وارد بندر حدیده نشده‌اند بگونه‌ای که همه کشتی‌ها در معرض خطر  دزدی دریایی و توقیف قرار گرفته بودند.

الاضرعی خاطرنشان کرد: درحالی که ۴ کشتی عمده سوختی در سواحل جیزان که توسط متجاوزان در توقیف هستند، بخش‌های خدماتی وبیمارستان‌ها در شرف اتمام ذخایر دیزل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر