قطع برق نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل / اوکراین هشدار داد

شرکت دولتی هسته‌ای «انرژواتم» امروز چهارشنبه اعلام کرد مواد رادیوکتیو ممکن است به دلیل خنک نشدن سوخت خارج شده پس از قطع ارتباط با نیروگاه هسته ای چرنوبیل نشت کند.

قطع برق نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل / اوکراین هشدار داد

به گزارش مملکت آنلاین، مطابق اعلام یک شرکت اوکراینی خطوط برق‌رسانی به نیروگاه چرنوبیل در شمال اوکراین بر اثر حمله‌های نظامی آسیب دیده و برق تاسیسات قطع شده است. این نیروگاه که سال ۱۹۸۶ دچار آسیب و از مدار خارج شد در نخستین روز تجاوز نظامی روسیه به اوکراین به تصرف نیروهای روسی درآمد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه‌شنبه هشتم مارس اعلام کرد انتقال داده‌ها از سیستم‌های نظارتی نصب شده در نیروگاه چرنوبیل قطع شده است. هدف از نصب سامانه‌های نظارتی آژانس در مخروبه نیروگاه چرنوبیل آگاهی از نشت احتمالی مواد رادیواکتیو از این تاسیسات است.

به گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حدود دو هفته پیش ۲۱۰ تکنیسین و نیروهای محلی حفاظت از تاسیسات چرنوبیل بدون وقفه مشغول کار هستند زیرا از زمان تسلط نیروهای روسی بر منطقه تعویض شیفت انجام نشده است.

از زمان وقوع حادثه در نیروگاه چرنوبیل که به مرگ حدود صد نفر و پخش مواد رادیواکتیو در بخش بزرگی از اروپا منجر شد این نیروگاه از مدار خارج شده و هسته مرکزی آن با لایه ضخیمی از بتن و فولاد پوشانده شده است.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر