آخرین تحولات سیزدهمین روز حملات روسیه به اوکراین

سیزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین سپری شد.

آخرین تحولات سیزدهمین روز حملات روسیه به اوکراین

به گزارش مملکت آنلاین، تنش های روسیه و اوکراین سیزدهمین روزش را به پایان برد.

آمریکا و بریتانیا واردات نفت از روسیه را ممنوع کردند

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت: دفاع از آزادی برای ما هم در ایالات متحده آمریکا هزینه خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که برای مجازات روسیه بابت «جنگی وحشیانه و از سر اختیار» علیه اوکراین، واردات نفت و گاز روسیه را ممنوع می‌کند.

بایدن هشدار داد که این ممنوعیت ناگزیر باعث افزایش بهای سوخت مصرفی آمریکایی‌ها خواهد شد. او گفت: «از همان ابتدا گفتم که دفاع از آزادی هزینه خواهد داشت، و برای ما هم در ایالات متحده آمریکا، هزینه خواهد داشت.»

 مک‌دونالد فعالیت خود را در روسیه متوقف می‌کند

مک‌دونالد به طور موقت شعبه‌های خود را در روسیه تعطیل می‌کند.

کریس کمپچینسکی، مدیر عامل این شرکت، گفت: «مک‌دونالد تصمیم گرفت تمام رستوران‌های خود در روسیه را تعطیل کند و همه فعالیت‌ها در این بازار را متوقف کند.»

مک‌دونالد تا پایان سال گذشته ۸۴۷ شعبه در روسیه داشت. ۹ درصد سود مک‌دونالد در سال ۲۰۲۱ از شعبه‌های این شرکت در روسیه و اوکراین حاصل شد.

دانشجویان خارجی از شهر «سومی» تخلیه شدند

بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی بین‌المللی که در شهر محاصره شده «سومی» در شمال شرقی اوکراین گرفتار بودند از طریق یک کریدور بشردوستانه که برای خروج غیرنظامیان از شهر در نظر گرفته شد به شهر پولتاوا در ۱۷۵ کیلومتری سومی منتقل شدند.

جفری اونیما، وزیر خارجه نیجریه، با ابراز خوشحالی از اینکه تخلیه دانشجویان نیجریه‌ای از شهر سومی آغاز شد گفت: «ما به فکر آنها هستیم و دعا می‌کنیم از این سفر خطرناک به سلامت به مکانی امن برسند.»

سازمان سیا: پوتین خشمگین و ناامید است

ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا اعلام کرد که پوتین در برنامه‌های خود برای اوکراین اشتباه کرده است و در روزهای آتی حملات خود را در اوکراین افزایش خواهد داد.

برنز روز سه‌شنبه ۸ مارس در جلسه استماع کنگره آمریکا درباره وضعیت رئیس جمهور روسیه گفت: «فکر می‌کنم پوتین در حال حاضر عصبانی و ناامید است. او احتمالا تلاش خواهد کرد تا ارتش اوکراین را بدون توجه به تلفات غیرنظامیان درهم بشکند.»

به گفته برنز جنگ در شهرهای اوکراین در هفته‌های آینده احتمالا بدتر از قبل خواهد بود.

وزیر دارایی آلمان: تحریم‌های جدید ما علیه روسیه در راه است

کریستیان لیندنر، وزیر دارایی آلمان گفت، تحریم‌های این کشور علیه روسیه افزایش می‌یابد. لیندنر افزود، انتظار بسته جدیدی از تحریم‌ها را دارد که نه تنها روسیه، بلکه حامیان جنگ در بلاروس را نیز شامل می‌شود.  

photo_2022-03-08_23-44-26

به گفته لیندنر، دور زدن تحریم‌های مالی از طریق ارزهای دیجیتالی چون کریپتو نیز برای روسیه دشوار خواهد بود.

او خاطرنشان کرد که هدف دولت آلمان انزوای سیاسی، مالی و اقتصادی روسیه است تا فشار حداکثری بر سیستم پوتین وارد شود.

لیندنر همچنین اذعان کرد که این تحریم‌ها اثرات منفی بر آلمان خواهد داشت اما این "بهای همبستگی آلمان با اوکراین" خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: ایندپندنت، دویچه وله

ارسال نظر