بازداشت ۱۱ مظنون حمله مسلحانه مسکو

حمله تروریستی دیروز مسکو ۹۳ کشته داشت و در این حادثه ۱۱ مظنون بازداشت شدند.

بازداشت ۱۱ مظنون حمله مسلحانه مسکو

به گزارش مملکت آنلاین، رسانه‌های روسیه از بازداشت ۱۱ مظنون در رابطه با حمله مسلحانه مرگبار روز جمعه به یک سالن کنسرت در حومه مسکو خبر دادند. به گزارش این رسانه‌ها به نقل از سرویس امنیتی فدرال روسیه، این افراد با اوکراین در ارتباط بودند.

به گزارش این رسانه‌ها، رئیس سرویس امنیتی فدرال روسیه به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور اطلاع داده است که «۱۱ نفر از جمله هر چهار تروریستی که حمله را انجام دادند، بازداشت شدند.»

این رسانه‌ها به نقل از سرویس امنیتی فدرال روسیه گزارش دادند که عاملان بازداشت شده این حمله با اوکراین «ارتباط» داشته و قصد داشتند از مرز روسیه به این کشور بروند.

خبرگزاری تاس به نقل از سرویس امنیتی فدارل روسیه نوشت: «جنایتکاران پس از انجام حمله تروریستی، قصد داشتند از مرز روسیه و اوکراین عبور کنند و تماس‌هایی را با طرف اوکراینی برقرار کرده بودند.»

همچنین، رویترز پیش‌تر به نقل از الکساندر خینشتاین، نماینده پارلمان روسیه از بازداشت دو مظنون در یک تعقیب و گریز با خودرو در ۳۲۰ کیلومتری جنوب غرب مسکو خبر داده بود.

خینشتاین گفت: «در جریان تعقیب و گریز، تیراندازی صورت گرفت و خودروی تروریست‌ها واژگون شد. یکی از آن‌ها در محل بازداشت شد و دیگران به جنگل گریختند. در جریان جستجوها در جنگل در حدود ساعت ۳:۵۰ بامداد به وقت محلی نفر دوم نیز بازداشت شد.»

کمیته تحقیقات روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آمار کشته‌شدگان این حادثه تروریستی به ۹۳ نفر رسیده است.

در این بیانیه آمده است: «در این لحظه مرگ ۹۳ نفر در این حادثه تایید شده است. به نظر می‌رسد که آمار کشته‌شدگان رو به افزایش باشد.»

این کمیته همچنین اعلام کرد که «تروریست‌ها» پس از پس از تیراندازی به مردم با استفاده از مواد مایع اشتعال‌زا سالن کنسرت را به آتش کشیدند.

در بیانیه این کمیته آمده است: «تروریست‌ها از مایع اشتعال‌زا برای به آتش‌کشیدن سالن کنسرت، زمانی که تماشاگران و مجروحان هنوز در آن‌جا بودند، استفاده کردند.»

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر