بازداشت مظنون انفجار یک کافه در سن پترزبورگ روسیه

کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه دقایقی قبل اعلام کرد که داریا ترپووا، مظنون به دست داشتن در انفجار کافه در سن‌پترزبورگ، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

بازداشت مظنون انفجار یک کافه در سن پترزبورگ روسیه

به گزارش مملکت آنلاین، در حالی که کمیته تحقیقات روسیه از بازداشت شدن زنی، به عنوان مظنون اصلی دست داشتن در انفجار در کافه‌ای در شهر سن پترزبورگ خبر داده، وزارت بهداشت روسیه نیز گزارش دادکه شمار قربانیان این حادثه به ۳۲ نفر افزایش یافته است

عصر روز یکشنبه، دوم آوریل (۱۳ فروردین ماه)، انفجاری در کافه "استریت بار" در مرکز شهر سنت پترزبورگ رخ داد. یکی از قربانیان اصلی این حادثه، وبلاگ نویس معروف و خبرنگار جنگی ولادلن تاتارسکی (به نام واقعی - ماکسیم فومین) بود که به گفته یکی از افراد حاضر در این کافه با استفاده از یک بمب دست ساز که در یک مجسمه جاسازی شده بود به کافه آورده شده بود، کشته شد. به گفته کارشناسان سازمان های مجری قانون، ماده منفجره بکار گرفته شده، بیش از ۲۰۰ گرم TNT بود.

وزارت بهداشت روسیه ساعتی پیش از ظهر امروز، دوشنبه، گزارش داد که تعداد قربانیان انفجار رخ داده در مرکز سن پترزبورگ به ۳۲ نفر افزایش یافته است. طبق این اطلاعات، وضعیت ۱۰ نفر از مجروحان این حادثه وخیم و ۱۶ نفر دیگر (از جمله یک دختر نوجوان ۱۴ ساله) در وضعیت متوسط گزارش شده است. وضعیت سلامت پنج نفر دیگر از آسیب دیدگاه رضایت بخش است. همه آنها در بیمارستان تحت مراقبت های لازم قرار دارند.

مظنون انفجار کافه سن پترزبورگ بازداشت شد

کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه اعلام کرد که "داریا ترپووا"، مظنون به دست داشتن در انفجار کافه در سن پترزبورگ، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

پیش از این، طبق داده‌های پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور داخلی روسیه، شخصی به نام "داریا ترپووا"، متولد ۱۶ فوریه سال ۱۹۹۷، مظنون به دست داشتن در انفجار کافه در سن پترزبورگ، طبق ماده قانون جنایی روسیه در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفته بود. به گفته منابع خبری، مشخص شد که ترپووا در روز انفجار یک بلیط هواپیما از فرودگاه پولکووا خریداری کرده بود، ولی برای پرواز حاضر نشد.

برخی رسانه ها از بازداشت ترپووا خبر داده بودند، ولی این اطلاعات تایید نشد. نیروهای ویژه امنیتی محل زندگی این دختر را مورد بازرسی قرار دادند. شواهدی از دریافت کمک مالی وی از سازمانهای افراط گرای خارجی بدست آمده است.

به عقیده یکی از کارشناس مسائل سیاسی، انفجار در سن پترزبورگ با هدف ایجاد وحشت در میان مردم، ترساندن فعالان اجتماعی و روزنامه نگارانی که عملیات نظامی ویژه در اوکراین را پوشش می دهند و همچنین برای انحراف اذهان عمومی از وقایع کنونی اوکراین، از جمله اعمال فشار زیاد بر کلیسای ارتدکس سازماندهی شد و ممکن است نیروهای اطلاعاتی، نیروهای امنیتی و خرابکاران اوکراینی در سازماندهی این انفجار نقش داشته باشند.

یکی از همکاران خبرنگار تاتارسکی نیز بعید ندانسته که گروه های خرابکار و اطلاعاتی اوکراینی احتمالاً در انفجار سن پترزبورگ دست داشته باشند. به گفته وی، گروهی از جانبازان گردان واستوک تصمیم گرفته بودند به تاتارسکی صلیب نقره‌ای و جایزه‌ ویژه کهنه سربازان این یگان را اهدا کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری نووستی

ارسال نظر