آمریکا، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران را تحریم کرد

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت دارایی آمریکا به بهانه حمایت ایران از انصارالله یمن اعلام کرد «محمدرضا فلاح‌زاده»جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران را تحریم کرده است.

آمریکا، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران را تحریم کرد

به گزارش مملکت آنلاین، وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: «اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) با هماهنگی انگلیس امروز «محمدرضا فلاح زاده» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و همچنین یکی از اعضای گروه حوثی ها (انصارالله یمن) را تحریم کردند.»

وزارت خزانه داری آمریکا با تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود و نیز علیه انصارالله یمن افزود: «اداره کل دارایی های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، همچنین مالک و اپراتور کشتی مورد استفاده برای حمل کالاهای ایرانی را که برای حمایت از حوثی ها و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران فروخته شده است، تحریم می کند. درآمد حاصل از این شبکه‌های غیرقانونی، تلاش‌های شبه‌نظامیان حوثی‌ از جمله حملات تروریستی متعدد در منطقه با استفاده از پهپاد و موشک‌های پیشرفته را امکان پذیر می سازد. »

این نهاد آمریکا ادامه داد: «اقدام امروز پس از اعلام اخیر وزارت خارجه آمریکا در معرفی انصارالله (معمولاً به عنوان حوثی ها) به عنوان یک گروه تروریستی جهانی ویژه در نتیجه حملات مداوم و بی سابقه آنها به تجارت دریایی بین المللی در دریای سرخ و خلیج عدن انجام می شود.»

برایان ای. نلسون، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: «اقدام امروز بر عزم ما برای هدف قرار دادن تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حوثی‌ها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و تأمین مالی حملات بیشتر در منطقه تأکید می‌کند. از آنجایی که حوثی ها به طور مداوم امنیت تجارت صلح آمیز بین المللی را تهدید می کنند، آمریکا و انگلیس به مختل کردن جریان های مالی که این فعالیت های بی ثبات کننده را ممکن می کند ادامه خواهند داد.»

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، واشنگتن کشتی آرتوروا متعلق به شرکت کپ تیز شیپینگ واقع در هنگ کنگ و ابراهیم النشیری را که می گوید یکی از اعضای انصار الله یمن است و از فعالیت های این گروه حمایت می کند، تحریم کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر