آمریکا دوباره علیه ایران، تحریم وضع کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که علیه ایران تحریم‌های جدیدی وضع کرده که مدعی است افراد و نهادهای وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار می‌دهد.

آمریکا دوباره علیه ایران، تحریم وضع کرد

به گزارش مملکت آنلاین، وزارت خزانه داری آمریکا عصر سه‌شنبه به وقت محلی اعلام کرد که این تحریم‌ها چهار نفر در ایران و اندونزی و ۱۰ نهاد در ایران، اندونزی، مالزی و هنگ کنگ را هدف قرار می‌دهد.

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد که وزارت دادگستری، امنیت داخلی و خزانه داری ایالات متحده در اقدام مشترکی برای «ایجاد اختلال در شبکه تدارکات بین المللی کمک به تولید پهپاد سپاه» این اقدام را انجام داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) ۱۰ نهاد و چهار فرد مستقر در ایران، مالزی، هنگ کنگ و اندونزی را که از تولید (پهپاد) ایران حمایت می‌کنند، تحریم می‌کند. این شبکه به رهبری حسین هاتفی اردکانی مستقر در ایران، خرید قطعات آمریکایی و خارجی به ارزش صدها هزار دلار برای سازمان جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برنامه پهپاد آن را تسهیل کرده است.»

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در راستای ادعاهای واشنگتن گفت: «تولید غیرقانونی و تکثیر پهپادهای مرگبار ایران برای نیروهای تروریستی وابسته به خود در خاورمیانه و روسیه همچنان به تشدید تنش‌ها و طولانی شدن درگیری‌ها ادامه می‌دهد و ثبات را تضعیف می‌کند. آمریکا در هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای خود، به استفاده از طیف وسیعی از ابزارها و اختیارات خود برای مختل کردن این شبکه‌های تدارکات غیرقانونی و همچنین پاسخگو ساختن افراد و نهادهایی که از آنها حمایت می‌کنند، ادامه خواهد داد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر