قطعنامه آتش بس در غزه وتو شد

شورای امنیت سازمان ملل پس از وتوی آمریکا، در تصویب قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس در غزه بود، ناکام ماند.

قطعنامه آتش بس در غزه وتو شد

به گزارش مملکت آنلاین، شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه (جمعه) برای بررسی قطعنامه پیشنهادی امارات به‌منظور برقراری آتش‌بس در نوار غزه تشکیل جلسه داد اما با وتوی آمریکا، این اقدام ناکام ماند.

خبرگزاری رویترز نوشته ایالات متحده درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری انسان‌دوستانه در  غزه در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه را وتو کرد.

رسانه انگلیسی درباره این وتو نوشته در حالی که واشنگتن در حال دفاع از متحد خود است، اما خود را از لحظا دیپلماتیک منزوی می‌کند.

پیشتر، «رابرت وود» معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت پیرامون نوار غزه مدعی شد: «ایالات متحده قویا از یک صلح پایدار حمایت می‌کند، که در آن هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها بتوانند در صلح و امنیت زندگی کنند، اما از درخواست برای آتش بس فوری حمایت نمی‌کنیم.»

نماینده آمریکا با حمایت صریح از تل‌آویو، صراحت گفت که با وجود درد جنگ، واشنگتن آمادگی حمایت از قطعنامه امارات را ندارد. او ادعا کرد که حماس از آتش‌بس برای تجدید حملات استفاده خواهد کرد.

وود با ادعای حمایت واشنگتن از «صلح پایدار» در منطقه، گفت: «حماس هیچ تمایلی برای صلح پایدار ندارد. حماس همچنان تهدیدی برای اسرائیل و مسئول  شرایط کنونی غزه است.»

نماینده آمریکا با ادعای تلاش های دیپلماتیک کشورش برای کاهش رنج در غزه، حماس را به تضعیف وقفه در درگیری ها متهم و ادعا کرد که بین بحث‌های شورای امنیت و وضعیت میدانی "عدم ارتباط  اساسی" وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر