آلمان: در کنار اوکراین می‌مانیم

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی که در تامین بودجه پروژه‌های آب و هوایی و محیط زیستی پیش آمده است همچنان در کنار اوکراین خواهیم ماند.

آلمان: در کنار اوکراین می‌مانیم

به گزارش مملکت آنلاین به نقل از خبرگزاری تاس، دولت آلمان به دلیل حکمی که دادگاه قانون اساسی فدرال تصویب کرده تحت فشار قرار گرفته است، زیرا این حکم دولت آلمان را از هزینه یک بودجه ۶۰ میلیارد یورویی برای پروژه‌های آب و هوایی و محیط زیست منع کرده است.

این بودجه در ابتدا برای مبارزه با همه‌گیری در نظر گرفته شده بود اما دولت اولاف شولتز صدراعظم آلمان این بودجه را در پایان سال ۲۰۲۱ به صندوق جدیدی تخصیص داد.

چندی پیش دادگاه فدرال آلمان حکم داد که این تصمیم دولت شولتز خلاف قانون اساسی است و اکنون دولت باید جایگزینی برای این ۶۰ میلیارد یورو بیابد تا پروژه‌هایی که قبلاً تصویب شده است را تامین مالی کند.

بائربوک با اشاره به این مشکل مالی پیش آمده که تصویب بودجه پیشنهادی دولت آلمان برای سال مالی ۲۰۲۴ را با اما و اگر مواجه کرده است، گفت: امیدوارم بودجه سال ۲۰۲۴ در اسرع وقت تصویب شود تا برلین بتواند همچنان یک شریک بین‌المللی قابل اعتماد برای اوکراین باقی بماند و به ارائه کمک به این کشور ادامه دهد.

وی افزود: آلمان برای اوکراین یک شریک بین‌المللی قابل اعتماد باقی خواهد ماند زیرا کمک به استقرار امنیت در جهان در حقیقت کمک به امنیت خود ما نیز است و این مساله به ویژه درباره جنگ در اوکراین صدق می‌کند.

بائربوک با بیان اینکه شولتز تائید کرده که حمایت برلین از کی‌یف نه‌تنها کاهش بلکه افزایش هم خواهد یافت، تاکید کرد: تا زمانی که اوکراین به کمک‌های آلمان نیاز داشته باشد، این حمایت را ارائه خواهیم کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، دولت آلمان قصد دارد کمک نظامی به اوکراین را از ۴ میلیارد به ۸ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۴ افزایش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر