فردا، نشست سران کشورهای اسلامی در عربستان برگزار می‌شود

نشست سران کشورهای اسلامی روز شنبه با موضوع بررسی تحولات غزه برگزار خواهد شد.

فردا، نشست سران کشورهای اسلامی در عربستان برگزار می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، بنا بر اعلام سازمان همکاری اسلامی این نشست با حضور سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در ریاض عربستان برگزار می‌شود.

قرار است سید ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهور کشورمان نیز فردا(شنبه) برای شرکت در این نشست به عربستان سفر کند.

به دنبال حملات وحشیانه و جنایت‌بار رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه غزه، رئیسی در پی یک سلسله تحرکات دیپلماتیک و در گفت‌وگوهای تلفنی و حضوری با سران کشورهای اسلامی، پیگیر برگزاری اجلاس اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی بود که این نشست شنبه به میزبانی رئیس دوره‌ای این سازمان در ریاض عربستان برگزار می‌شود.

سیدابراهیم رئیسی در حاشیه شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی «اکو» در دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه مسئله فلسطین و جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی در غزه مهمترین دغدغه امروز جهان اسلام و بلکه جامعه بشری است، تاکید کرد: بر ضرورت فشار همه‌جانبه جهان اسلام بر رژیم جنایتکار صهیونیستی، قطع روابط سیاسی و اقتصادی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونسیتی را به‌عنوان اقدامی موثر و بازدارنده در توقف جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین خواستار شد.

وی افزود: اگر نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی در عربستان منجر به کمک به ملت فلسطین و نجات آنها نشود، دامنه درگیری‌ها در منطقه افزایش می‌یابد.

پیش از این اعلام شده بود که نشست اضطراری سران سازمان همکاری اسلامی روز یکشنبه آتی برای بررسی تجاوز ادامه‌دار رژیم صهیونیستی به نوار غزه در شهر ریاض عربستان برگزار می‌شود.

سازمان همکاری اسلامی اعلام کرده بود که این نشست سران بنا به دعوت عربستان به عنوان رئیس کنونی سران اسلامی برگزار می‌شود.

تیم کارشناسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز برای بررسی سند اجلاس فوق‌العاده سران کنفرانس اسلامی به ریاض سفر کرده است.‌

«علیرضا عنایتی» سفیر ایران در عربستان در این ارتباط روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای دفاع از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی طی ۲ روز آینده در ریاض برگزار می شود. نیمه شب دیشب تیم کارشناسی وزارت امور خارجه ایران برای بررسی سند اجلاس وارد ریاض شد».

انتهای پیام/

ارسال نظر