روسیه، محموله ۲۵ تنی کمک‌های بشردوستانه به غزه ارسال می‌کند

وزارت امور اضطراری روسیه از ارسال کمک‌های انسانی به غزه خبر داد.

روسیه، محموله ۲۵ تنی کمک‌های بشردوستانه به غزه ارسال می‌کند

به گزارش مملکت آنلاین، وزارت امور اضطراری روسیه در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی آن منتشر شده است، اعلام کرد: «وزارت امور اضطراری روسیه ۲۵ تن کمک‌های انسانی را برای مردم نوار غزه ارسال می‌کند. هواپیمای II-76 این وزارت‌خانه از فرودگاه کازان برخاسته و عزیمت کرده است. این محموله کمک‌های انسانی به خاک جمهوری عربی مصر تحویل داده می‌شود، سپس به دست نمایندگان جمعیت صلیب سرخ مصر می‌رسد. آن‌ها این کمک‌ها را به نوار غزه منتقل می‌کنند.»

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که این محموله کمک‌های انسانی به دستور «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه و «الکساندر کورنکوف» وزیر امور اضطراری روسیه تهیه و ارسال شد.

این وزارت‌خانه همچنین گفت که کمک‌های انسانی ارسال‌شده شامل غذا، محصولات بهداشتی، لباس، بخاری‌های قابل حمل و پتو است.

درگیری‌ها در غزه در پی عملیات غافلگیرانه و گسترده «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (۱۵مهر) آغاز شد.

به گفته مقاومت فلسطین، این حمله در پی تعدی به حریم مسجدالاقصی و خشونت فزاینده شهرک‌نشینان صهیونیست علیه مردم فلسطین انجام گرفت.

از آن پس، رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف بمباران‌های متعدد خود قرار داده و با قطع آب، برق و گاز این منطقه آن را در محاصره انسانی قرار داده است. در پی تلاش‌های دیپلماتیک بین‌المللی، چند روز پیش، برخی از کمک‌های انسانی از مرز رفح به این منطقه راه یافت.

رژیم صهیونیستی در این درگیری با بمباران ساختمان‌های غیرنظامی، مسجد، دانشگاه، کلیسا، بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی، همچنین با استفاده از تسلیحات ممنوعه، از جمله بمب‌هایی که در آن فسفر سفید به کار رفته، مرتکب جنایات جنگی متعددی شده است.

تخریب کامل برخی مناطق و آواره شدن مردم غزه از اثرات حملات رژیم صهیونیستی و جان باختن بیش از ۱۰ هزار نفر از غیرنظامیان این منطقه بوده است.

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که رژیم صهیونیستی درگیری در برخی نقاط شمال غزه را روزانه ۴ ساعت به منظور کمک‌های انسانی متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر