۵۴ مسجد در غزه تخریب شد

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد، حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۵۴ مسجد را به طور کامل تخریب کرده و ۱۱۰ مسجد دیگر نیز در پی این حملات متحمل خسارت شده‌اند.

۵۴ مسجد در غزه تخریب شد

به گزارش مملکت آنلاین، سلامه معروف، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۱۶۴ مسجد آسیب دیده‌اند، به طوریکه ۵۴ مسجد به طور کامل تخریب و ۱۱۰ مسجد به طور جزئی متحمل خسارت شده‌اند؛ سه کلیسا هم در نوار غزه هدف حملات اشغالگران قرار گرفته‌ است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، سلامه معروف در ادامه تصریح کرد، اشغالگران گفته‌اند که از ابتدای حملات علیه نوار غزه، ۱۲ هزار هدف را در این باریکه هدف حمله قرار داده‌اند اما تمامی این اهداف منازل، مراکز امن و بیمارستان‌ها هستند.

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه همچنین گفت، اشغالگران طی ۲۷ روز مرتکب ۹۶۵ مورد قتل‌عام شده‌اند؛ در جریان این حملات ۹۰۶۱ تن شهید شده‌اند که از میان آنها ۳۶۷۰ تن کودک و ۲۳۲۶ تن زن بودند و ۲۳ هزار تن زخمی‌ و ۲۰۶۰ تن مفقود شده‌اند.

سلامه معروف اظهار کرد، ۱۳۵ تن از اعضای کادر پزشکی، ۴۰ خبرنگار و ۱۸ تن از کادر دفاع مدنی تیم‌های امدادی در جریان حملات رژیم صهیونیستی شهید شده‌اند.

وی ادامه داد، بیش از ۲۱۲ هزار واحد مسکونی متحمل ضرر شده‌اند که ۳۵ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و ۸۵ مقر دولتی و ده‌ها مراکز عمومی از جمله یک مرکز فرهنگی ارتدوکسی ویران شده‌اند. این مقام در پایان گفت، اشغالگران ۲۱۴ مدرسه را هدف قرار دادند که متحمل خسارت شده‌ و ۴۵ مدرسه نیز از خدمت خارج شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر