مجوز خروج رئیس جمهور برکنار شده گابن صادر شد

سخنگوی رئیس‌ دوره انتقالی گابن اعلام کرد «علی بونگو» رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور می‌تواند گابن را ترک کند.

مجوز خروج رئیس جمهور برکنار شده گابن صادر شد

به گزارش مملکت آنلاین، سخنگوی «بریس اولگی نگوما» رئیس دوره انتقالی گابن شامگاه روز گذشته (چهارشنبه) یک هفته پس از برکتاری بونگو از ریاست‌جمهوری این کشور، اعلام کرد او «آزادانه می‌تواند نقل مکان و کشور را ترک کند».

خبرگزاری فرانسه نوشت، ارتش گابن پس از کودتا و برکناری رئیس‌جمهور پیشین، اعلام کرد بونگو به همراه پسرش در بازداشت خانگی است.

حوادث گابن پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شد که در آن بونگو برای سومین بار به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد؛ انتخاباتی که هفته پیش برگزار شده و سلامت آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ارتش گابن با اعلام ابطال نتیجه این انتخابات، نهادهای حاکمیتی این کشور را منحل اعلام کرد.

خانواده بونگو در ۵۶ سال گذشته قدرت را در این کشور در دست داشته‌اند و نهاد انتخاباتی گابن اخیرا اعلام کرد که علی بونگو در انتخابات با ۶۴ درصد آرا پیروز شده است.

گابن جدیدترین مستعمره سابق فرانسه در آفریقاست که دولت نزدیک به پاریس آن در پی کودتا سرنگون می‌شود. در ماه گذشته میلادی هم ارتش نیجر «محمد بازوم» رئیس‌جمهور این کشور را برکنار کرد و قدرت را در دست گرفت.

نگوما روز دوشنبه و در مراسم ادای سوگند به عنوان رئیس‌ دوره انتقالی تاکید کرد: تا پایان مرحله انتقالی، قصد داریم از طریق برگزاری انتخابات آزاد، قدرت را به غیرنظامیان واگذار کنیم. ما در راه خوشبختی هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر