صدها میلیون نفر در جهان به برق دسترسی ندارند

حدود ۸۰ درصد از جمعیت ساکن کشورهای آفریقایی از نعمت برق محروم هستند که میزان دسترسی آن‌ها به شبکه انتقال برق از سال ۲۰۱۰ تاکنون تغییر نکرده است.

صدها میلیون نفر در جهان به برق دسترسی ندارند

به گزارش مملکت آنلاین، نایب رئیس بانک جهانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آمارهای جهانی نشان می‌دهد اکثر کشورهای جهان در تأمین خدمات برق رسانی به شهروندان خود با چالش مواجه هستند.

شبکه خبری المیادین سه‌شنبه گزارش داد که «گوانگزی تشن» نایب رئیس بانک جهانی اعلام کرد که اکثر کشورهای جهان با چالش خاموشی و کندی توسعه خدمات انرژی و نارسایی در تأمین برق به مردم روبه‌رو هستند.

بر پایه این گزارش، سازمان بهداشت جهانی و بانک جهانی با انتشار آماری اعلام کردند که هم‌اکنون ۶۷۵ میلیون نفر در سرتاسر جهان بدون دسترسی به برق زندگی می‌کنند و غالب آنان در قاره آفریقا و در مناطق «جنوب صحرا» که به «آفریقای سیاه» معروف است، زیست می‌کنند.

بر اساس ارزیابی سازمان‌های بین‌المللی، کشورهای عضو سازمان ملل متحد در اجرای سند چشم‌انداز توسعه پایدار ۲۰۳۰ ناموفق عمل کرده‌اند؛ این کشورها در سال ۲۰۱۵ میلادی با امضای سندی، متعهد به تولید انرژی پاک و با بهای مناسب تا حلول سال ۲۰۳۰ شدند.

این گزارش می‌افزاید: با وجود اینکه شمار افرادی فاقد دسترسی به برق در مقیاس جهانی طی دهه گذشته میلادی به نصف تقلیل یافته، اما تاکنون ۶۷۵ میلیون نفر از ساکنان زمین کماکان تا سال ۲۰۲۱ از دسترسی به برق و انرژی محروم بوده‌اند.

طبق این گزارش، حدود ۸۰ درصد از محرومان از نعمت برق در کشورهای موسوم به آفریقای جنوب صحرا زندگی می‌کنند.

بر پایه گزارش‌های جهانی سازمان انرژِی‌های تجدید پذیر و پاک، با روند کنونی پیش‌بینی می‌شود که تا فرارسیدن سال ۲۰۳۰، یک میلیارد و نه میلیون نفر از پخت سالم و بهداشتی و ۶۶۰ میلیون نفر نیز از دسترسی به برق محروم خواهند بود.

در همین راستا، سازمان بهداشت جهانی گزارش داد که سالیانه ۳.۲ میلیون نفر به علت عدم دسترسی به انرژی سالم و صنایع آلوده و منابع فسیلی به کام مرگ کشیده می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر