۱۵ هزار مگاوات کمبود برق داریم

معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) گفت: کشور با ۱۵ هزار مگاوات کمبود برق در فصل تابستان مواجه است و در زمستان هم بدلیل کمبود سوخت با مشکل قطعی برق مواجه هستیم.

۱۵ هزار مگاوات کمبود برق داریم

به گزارش مملکت آنلاین، محمود کمانی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از کولر آبی کم مصرف و با راندمان بالا در شرکت لورچ اصفهان اظهار داشت: در زمان حاضر با یک ناترازی در مصرف گاز و برق در کشور مواجه هستیم و صنایع در مقاطعی مجبور به مدیریت مصرف می شوند.

وی ادامه داد: بهینه سازی و ایجاد بهره وری از راهکارهای موثر در جبران این کمبودها است که باید بطور جدی دنبال شود.

معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) اظهار داشت: محصولاتی که در این واحد تولیدی با کمک شرکت های دانش بنیان در زمینه ساخت موتور کولر در حال ساخت است در کاهش مصرف انرژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مجموعه کولرساز و موتورساز، محصولات جدید با استاندارد جدید تولید شود.
کمانی خاطر نشان کرد: این اقدام به مراتب بهتر از افزایش ظرفیت ایجاد برق در کشور است چرا که هر افزایش ظرفیتی نیاز به مصرف سوخت های فسیلی دارد و باید سوخت با قیمت بالا را به فرآورده های بهتری با ارزش افزوده بیشتری برای کشور تبدیل کرد.
وی گفت: با انجام اینگونه طرح ها و تولید محصولات با کیفیت و راندمان بالا در زمینه بهینه سازی می توانیم از مصرف انرژی جلوگیری کنیم.

معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) گفت: مجموعه حاکمیت هم باید در این زمینه به تولید کنندگان کمک کند که یکی از این کمک ها در زمینه استاندارد است.
وی اضافه کرد: آمادگی کمک در زمینه های تبلیغ و فرهنگ سازی هم وجود دارد.
به گفته وی، باید در زمینه حمایت های مالی و منابع بانکی هم اقدامات لازم انجام شود.
کمانی افزود: طراحی محصول کولر آبی با موتورهای(دی سی) کار ارزشمندی برای کشور است که بصورت علمی به ارتقا کیفیت محصولات تولیدی کمک می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر