دوشنبه، رقیب اردوغان معرفی می‌شود

ائتلاف اپوزیسیون ترکیه اعلام کرد که نامزد مشترک خود را روز دوشنبه معرفی خواهد کرد.

دوشنبه، رقیب اردوغان معرفی می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه با پایبندی به برنامه قبلی خود اعلام کرد که انتخابات در ۱۴ مه سال جاری برگزار خواهد شد.

این منبع افزود: رهبران شش حزب اپوزیسیون روز پنج‌شنبه با یکدیگر دیدار کردند و انتظار می‌رود که در مورد نامزدی «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوریخواه ترکیه که بزرگترین و مهم‌ترین حزب اپوزیسیون ترکیه است، به توافق برسند.

به گزارش رویترز، آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما به یک درک مشترک در مورد نامزد مشترک ریاست جمهوری برای سیزدهمین دوره انتخابات و نقشه راه روند انتقال قدرت دست یافتیم.

این بیانیه می‌افزاید که رهبران اپوزوسیون پیش از جلسه مجدد در روز دوشنبه، برای به اشتراک گذاشتن بیانیه نهایی خود با مردم، هیئت‌های اجرایی احزاب خود را معرفی خواهند کرد.

به نقل از میدل ایست، بر اساس گزارش رسانه‌ها، رهبران احزاب تا حد زیادی حمایت خود را از نامزدی قیلچدار اوغلو اعلام کردند، اما هنوز مخالفانی با نامزدی او در حزب ملی گرا (خوب) به رهبری میرال آکشنر، که دومین حزب بزرگ در ائتلاف است، وجود دارد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ائتلاف اپوزیسیون در موقعیت خوبی برای به چالش کشیدن اردوغان و حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری او در انتخابات قرار دارد.

دولت اردوغان به دلیل نحوه مدیریت زلزله اخیر با انتقاداتی مواجه است و افزایش نرخ تورم که آسیب زیادی را در سطح معیشت مردم این کشور موجب شده، چالش‌ها را علیه ریاست وی که دو دهه به طول انجامیده، تشدید کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فرات نیوز

ارسال نظر