سفر به تایلند پولی شد

با نزدیک‌تر شدن شمار گردشگران تایلند به سطح قبل از همه‌گیری کرونا، از اواخر بهار سال آینده هزینه ورودی از مسافران بین‌المللی دریافت خواهد شد.

سفر به تایلند پولی شد

به گزارش مملکت آنلاین، نشریه بانکوک پست اعلام کرد: از اول ماه ژوئن ۲۰۲۳ هزینه ورودی به مبلغ ۳۰۰ بات از مسافرانی که هوایی وارد تایلند می‌شوند، دریافت خواهد شد. این مبلغ برای کسانی که از راه‌های زمینی یا دریایی به این کشور وارد شوند، حدود ۱۵۰ بات است.

۳۰۰ بات حدود ۸.۷۵ دلار آمریکا و ۱۵۰ بات حدود ۴.۳۵ دلار آمریکا می‌شود. این هزینه قرار است روی بلیت هواپیما لحاظ شود، بنابراین مسافران هوایی در هنگام ورود هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. برای ورود از طریق دریا یا زمین، هنوز ساز و کار دریافت این هزینه ورودی مشخص نشده است.

از مسافرانی که حداقل یک شب در تایلند اقامت ندارند همچون مسافران کشتی‌های کروز یا کسانی که بین پروازها توقف کوتاهی‌ دارند، هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. سایر مسافرانی که از این هزینه معاف هستند، عبارتند از کودکان زیر دو سال، افراد دارای مجوز کار تایلند، دارندگان پاسپورت دیپلماتیک و اتباع تایلندی.

با توجه به شمار بالای گرشگران ورودی به تایلند، انتظار می‌رود کل هزینه جمع‌آوری‌شده کمک قابل توجهی به توسعه جاذبه‌های گردشگری در سراسر این کشور واقع در آسیای جنوب شرقی داشته باشد. پیش از این در فوریه ۲۰۲۳، بانکوک‌پست گزارش داد که تایلند انتظار دارد در سال جدید میلادی از ۳۰ میلیون بازدیدکننده میزبانی کند.

پیش از آغاز همه‌گیری کرونا، تایلند سالانه حدود ۴۰ میلیون گردشگر بین‌المللی داشت. درحالی‌که سال ۲۰۲۲، تعداد گردشگران حدود ۱۱ میلیون نفر شد.

تایلند از اول اکتبر ۲۰۲۲ به الزامات مرزی مرتبط با بیماری همه‌گیر کرونا پایان داد و همچنین ویزاهای اقامت بلندمدت جدیدی را برای جذب مسافران به این کشور معرفی کرد.

با رشد شمار گردشگران بین‌المللی، برخی از مقاصد برای مقابله با رشد بی‌رویه توریست‌ها به دریافت مالیات گردشگری و یا پولی با عنوان «ورودیه» اقدام کرده‌اند و برخی دیگر نیز به‌زودی این مالیات‌ را اعمال خواهند کرد. البته این مبلغ کمتر به صورت مستقیم از مسافران اخذ می‌شود و معمولا در قالب هزینه بلیت هواپیما یا هزینه هتل از مسافران گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فوربز

ارسال نظر