ترکیه در نه ماه ابتدای سال ۲۰۲۲، درآمد ۳۵ میلیارد دلاری از گردشگری کسب کرد / ایرانی‌ها پنجمین کشور سفر به این کشور

داده های وزارت گردشگری ترکیه حاکی از آن است که درآمد این کشور از صنعت گردشگری در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی، بیش از ۳۵ میلیارد دلار بوده است.

ترکیه در نه ماه ابتدای سال ۲۰۲۲، درآمد ۳۵ میلیارد دلاری از گردشگری کسب کرد / ایرانی‌ها پنجمین کشور سفر به این کشور

به گزارش مملکت آنلاین، وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه گزارش عملکرد و آمار توریستی کشور از ماه ژانویه تا دسامبر امسال را منتشر کرد.

بر این اساس، آمار گردشگری ترکیه طی ۹ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۷.۹۶ درصد افزایش یافته و به ۳۴ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۲۷۳ نفر رسیده ست.

با ورود ۵ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۶۲۶ شهروند ترکیه مقیم خارج از کشور در مجموع ۴۰ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۸۹۹ گردشگر به ترکیه سفر کرده و درآمد ۳۵ میلیارد و ۲۸ میلیون و ۵۴۰ هزار دلاری برای کشور به ارمغان آوردند.

ترکیه در سه ماهه سوم سال ۱۷ میلیارد و ۹۵۲ میلیون و ۳۶۱ هزار دلار از محل گردشگری درآمد کسب کرد. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷.۱ درصد افزایش داشته است.

در ۹ ماه گذشته، شمار گردشگران آلمانی با ۹۹.۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۸۵۳ نفر رسید.

در این بازه ۳ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۸۹۸ شهروند روسیه برای مقاصد گردشگری به ترکیه سفر کردند و آمار گردشگری برای انگلستان با افزایش چشمگیر ۲ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۲۷۱ نفر اعلام شد.

در این میان گردشگران بلغارستانی و ایرانی جایگاه چهارم و پنجم سفر به ترکیه را از آن خود کردند.

انتهای پیام/

منبع: آناتولی

ارسال نظر