رزمایش هوایی سه کشور علیه چین

آمریکا، انگلیس و استرالیا برای مقابله با تهدیدات چین در صحرای نوادا رزمایش هوایی برگزار کردند.

رزمایش هوایی سه کشور علیه چین

به گزارش مملکت آنلاین، ظهور چین به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ در نظام بین الملل، اکنون به چالشی برای آمریکا و متحدانش در شرق آسیا تبدیل شده است. از این رو، واشنگتن در سال ۲۰۱۱ برای نخستین بار از اصطلاح چرخش به آسیا به منظور مقابله با پکن سخن گفت. اکنون آمریکا و متحدانش به دنبال تقویت نظامی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در مقابل چین هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا، انگلیس و استرالیا اقدام به برگزاری یک رزمایش هوایی مشترک در روز چهارشنبه در صحرای نوادا کردند. در این رزمایش بخشی از برنامه شبیه سازی برای عملیات علیه جنگنده‌های چینی و سامانه دفاع هوایی این کشور انجام شد.

در این تمرین نظامی که قرار است به مدت سه هفته در صحرای نوادای آمریکا به طول بیانجامد، جنگنده‌های آمریکایی، انگلیسی و استرالیایی اقدام به انجام مانور‌های هوایی و نیز سوختگیری در هوا می‌کنند.

جارد هاچنسون، یکی از مقامات نیروی هوایی آمریکا در این باره می‌گوید: رزمایش‌های این چنینی به صورت سالیانه انجام می‌شود و ارتباطی با اتفاقات رخ داده اخیر ندارد. چین تنها یک چالش است که ما می‌کوشیم راهکار‌های مقابله با آن را تمرین کنیم. تصور ما این است که اگر بتوانیم خود را برای مقابله با چین آماده کنیم، می‌توانیم در برابر هر چالش دیگری نیز آمادگی عمل داشته باشیم.

مشاهده بالون تجسسی چین در آسمان آمریکا و هدف قرار گرفتن آن توسط نیروی هوایی این کشور در روز‌های اخیر باعث سردی روابط میان پکن و واشنگتن شده است. با این حال، مقامات نظامی می‌گویند رزمایش هوایی اخیر ارتباطی با این مسئله نداشته و از پیش برنامه ریزی شده بود.

این رزمایش برای انجام عملیات گسترده در طول اقیانوس آرام و نیز تقویت همکاری مشترک میان این سه کشور آنگلوساکسون در برابر تهدیدات مشترک طرح ریزی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر