انگلیس، آزمایش کرونا از مسافران چینی را الزامی کرد

نخست وزیر بریتانیا مسافران چینی را به انجام آزمایش کرونا ملزم می‌کند.

انگلیس، آزمایش کرونا از مسافران چینی را الزامی کرد

به گزارش مملکت آنلاین، در پی نگرانی‌ها از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در چین، نخست‌وزیر بریتانیا لزوم ارائه نتیجه منفی آزمایش کرونا را برای ورود مسافران چینی اعمال می‌کند.

بر این اساس کسانی که از چین وارد انگلستان می‌شوند باید پیش از پرواز، نتیجه منفی آزمایش کرونا را تهیه کنند. این آزمایش باید حداکثر دو روز پیش از سفر انجام شده باشد. این تصمیم جدید از پنجم ژانویه ۲۰۲۳ به اجرا گذاشته خواهد شد.

نخست‌وزیر بریتانیا درحالی چنین تصمیمی را اتخاذ کرده که پیش‌تر چند کشور دیگر همچون ایتالیا، اسپانیا، هند، فرانسه،‌ تایوان، کره جنوبی و ایالات متحده ، محدودیت‌های مسافرتی را برای چینی‌ها اعمال کرده بودند.

دولت بریتانیا اعلام کرد: مذاکراتی درباره احتمال اجرای مقررات مشابه در ولز،‌ اسکاتلند و ایرلند شمالی انجام شده است، با این حال در حال حاضر هیچ پرواز مستقیمی از چین به این کشورها وجود ندارد.

پس از تصمیم ناگهانی مقام‌های چین برای پایان دادن به محدودیت‌های سختگیرانه مربوط به همه‌گیری کرونا، شمار مبتلایان به این ویروس روند صعودی پیدا کرده است. با پایان محدودیت‌های مرزی چین از هفته آینده و شروع سفر چینی‌ها به خارج از کشور نگرانی‌هایی درباره افزایش شمار مبتلایان کرونا در سطح جهان به وجود آمده است.

اخیرا  مقام‌های چین اعلام کرده‌اند مسافرانی که از هشتم ژانویه ۲۰۲۳ وارد چین شوند، دیگر ملزم به سپری کردن دوران قرنطینه نخواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: اسکای نیوز

ارسال نظر