اتهام زنی انگلیس به چین: تهدید امنیت جهانی هستید

رئیس سازمان جاسوسی انگلیس مدعی شد که استفاده چین از فناوری تهدیدی برای امنیت جهانی است.

اتهام زنی انگلیس به چین: تهدید امنیت جهانی هستید

به گزارش مملکت آنلاین، یک رئیس سازمان جاسوسی انگلیس در هشداری استفاده چین ار فناوری را تهدیدی برای امنیت جهانی دانست  و ادعا کرد پکن با استفاده از سیستم‌های ماهواره‌ای گرفته تا ارزهای دیجیتال، به دنبال به کارگیری فناوری‌های جدید برای سرکوب مخالفان در داخل و تسلط بر دشمنان خود در خارج از کشور است.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، انگلیس مدعیست برخلاف این کشور و متحدانش، آنچه از سخنرانی «جرمی فلمینگ» رئیس ستاد ارتباطات دولتی انگلیس (GCHQ)، بر می‌آید این است که چین پیشرفت‌های تکنولوژیک را به عنوان «ابزاری برای کسب مزیت از طریق کنترل بازارهای خود، بازارهای حوزه نفوذ و شهروندان خود» می‌داند.

گفته می‌شود جرمی فلمینگ قصد دارد امروز (سه‌شنبه) در سخنرانی خود در اندیشکده دفاعی و امنیتی درباره استفاده چین از فناوری‌ها هشدار دهد؛ اکنون دفتر او پیشاپیش گزیده‌ای از سخنرانی او را در اختیار خبرنگاران قرار داد.

براساس این متنی که به خبرنگاران رسیده است، رئیس اطلاعات انگلیس با اشاره به تمرکز چین بر فناوری‌های استراتژیک حیاتی، خواهد گفت که «قدرت بزرگ پکن، چین را به سمت اقداماتی سوق می‌دهد که می‌تواند تهدیدی بزرگ برای همه ما باشد. نحوه واکنش دولت‌ها به چین آینده ما را مشخص خواهد کرد» و جامعه علمی و فناوری در کشورهای دموکراتیک باید به این چالش رسیدگی کنند.»

انتهای پیام/

ارسال نظر