آلمان، سلاح ضد هوایی به اوکراین می‌دهد

آلمان ارتش اوکراین را به سلاح ضدهوایی .

آلمان، سلاح ضد هوایی به اوکراین می‌دهد

به گزارش مملکت آنلاین، کریستینه لامبرشت، وزیر دفاع آلمان گفته است که این کشور سلاح‌های سنگین به اوکراین ارسال می‌کند.  بنا به نوشته سایت اشپیگل آنلاین او در جریان کنفرانسی که به دعوت وزیر دفاع آمریکا برگزار شد، آمادگی کشورش برای ارسال تانک‌های گپارد (Gepard) به اوکراین را اعلام کرده است.

تانک‌های گپارد مجهز به سیستم‌های ضدهوایی هستند و در عین حال می‌توانند به اهداف روی زمین نیز حمله کنند. شرکت کراوس مافای وگمن آلمان (Krauss-Maffei Wegmann) که تولیدکننده این تانک‌ها است در حال حاضر شماری از آنها را که پیش‌تر در خدمت ارتش آلمان بوده‌اند در انبارهای خود دارد. این تانک‌ها قرار است پس از بازرسی‌های تکنیکی به اوکراین ارسال شوند.

آموزش نظامیان اوکراین برای کار با  تانک‌های مجهز به توپ هویتزر (Panzerhaubitze 2000) که هلند آنها را به اوکراین ارسال می‌کند نیز بخش دیگری از تعهداتی است که قرار است آلمان عهده‌دار شود.

 قول و قرارهای تازه خانم لامبرشت بخشی از تلاش‌ها برای کاستن از بار انتقادهایی است که به دلیل تعلل در ارسال سلاح‌های سنگین به اوکراین علیه دولت آلمان مطرح شده است.

یک سخنگوی وابسته به ارتش ایالات متحده به اشپیگل گفته است که این کشور تا کنون قول تحویل سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سلاح را به اوکراین داده است. او هدف از کنفرانس رامشتاین را یافتن راه‌هایی با متحدان آمریکا جهت تجهیز موثرتر اوکراین و افزایش توانایی آن برای مقابله با حملات روسیه عنوان کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دویچه وله

ارسال نظر