سه کشور اروپایی خواستار لغو سفرهای غیرضروری به چین شدند

سه کشور اروپایی از اتباع خود خواستند به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، از سفر غیرضروری به چین خودداری کنند.

سه کشور اروپایی خواستار لغو سفرهای غیرضروری به چین شدند

به گزارش مملکت آنلاین، آلمان، بلژیک و لوکزامبورگ روز شنبه از شهروندان خود خواستند از سفر غیرضروری به چین که شاهد شیوع بی سابقه ویروس کرونا است، خودداری نمایند.

بر اساس این گزارش، مرکز واکنش سریع وزارت خارجه آلمان در پیامی توئیتری نوشت: به دلیل افزایش شدید ابتلاء به ویروس کرونا، در حال حاضر توصیه می‌کنیم که از سفر غیرضروری به چین خودداری شود.

وزارت خارجه لوکزامبورگ نیز با صدور بیانیه‌ای از پیوستن به تصمیم آلمان و توصیه به خودداری از سفر غیرضروری به چین خبر داد.

وزارت خارجه بلژیک نیز اعلام کرد: چین از ماه دسامبر شاهد بیشترین موج ابتلاء به ویروس کرونا است. با توجه به ازدحام بیمارستان‌ها و خطر عدم دریافت مراقبت‌های سریع در موارد اورژانس، در حال حاضر توصیه نمی‌شود در موارد غیرضروری به چین سفر شود.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه چین نسبت به وضع محدودیت ورود به دیگر کشورها برای شهروندان چین ابراز نارضایتی کرد.

تلویزیون رسمی چین به نقل از «مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که چین مخالف اتخاذ محدودیت‌های ورود از سوی برخی کشورها برای هدف قرار دادن مسافرانی است که از چین به این کشورها می‌روند.

این مقام وزارت خارجه چین تاکید کرد که واکنش دیگر کشورها نسبت به همه گیری این بیماری (کرونا) فاقد صلاحیت علمی است.

مائو نینگ تاکید کرد که چین قاطعانه با دستکاری اقدامات پیشگیرانه و کنترل همه گیری در راستای نیل به اهداف سیاسی مخالف است و اقدامات مناسب را مطابق با اصل عمل متقابل انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: روسیا الیوم

ارسال نظر