عذرخواهی ارتش کره جنوبی بدلیل عدم سرنگونی پهپاد همسایه شمالی

ارتش کره جنوبی بابت عدم سرنگونی پهپادهای کره شمالی عذرخواهی کرد .

عذرخواهی ارتش کره جنوبی بدلیل عدم سرنگونی پهپاد همسایه شمالی

به گزارش مملکت آنلاین، ارتش کره‌ جنوبی بابت عدم سرنگونی پنج فروند پهپاد متعلق به کره‌ شمالی که از مرز دو کشور عبور کرده بودند عذرخواهی کرد. 

انتقادهای زیادی علیه ارتش کره‌ جنوبی به دلیل عدم آمادگی برای دفاع از حریم هوایی این کشور مطرح شده است. نظامیان کره جنوبی روز دوشنبه پس از عبور پهپادهای کره شمالی از مرز دو کشور شلیک‌های هشدارآمیز انجام داده بودند و در نهایت به استفاده از جنگنده‌های هوایی و بالگردهای نظامی متوسل شدند. 

یکی از پهپادهایی که وارد آسمان کره جنوبی شده بود تا نزدیکی سئول، پایتخت این کشور پیش رفته بود.   

در بیانیه روز سه‌شنبه ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی آمده است: «پنج پهپاد متعلق به دشمن روز گذشته به حریم هوایی ما تجاوز کردند. ارتش ما آنها را شناسایی و رهیابی کرد اما ما بابت اینکه نتوانستیم آنها را سرنگون کنیم عذرخواهی می‌کنیم.»

بنا به گزارش‌ها هر پنج فروند پهپادی که وارد حریم هوایی کره‌جنوبی شده بودند با وجود عملیات پنج ساعته برای سرنگونی آنها در نهایت به کره شمالی بازگشتند. 

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی تاکید کرده که توانایی سرنگونی «پهپادهای تهاجمی» را دارد اما قدرت آن در زمینه سرنگونی پهپادهای جاسوسی کوچک‌تر محدود است. 

یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی روز سه‌شنبه در جلسه کابینه این کشور تاکید کرد که حادثه روی داده از «فقدان شدید آمادگی» ارتش حکایت دارد. او در همین راستا دستور داد که طرح فعال شدن واحد پهپادی ارتش برای شناسایی مراکز نظامی کره شمالی و نظارت بر آنها تسریع شود.  

ورود روز دوشنبه پهپادهای کره شمالی به آسمان همسایه جنوبی این کشور طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بود.

انتهای پیام/

منبع: یورونیوز

ارسال نظر