هوآوی رقیب هدست ویژه پرو اپل را عرضه می‌کند

هدست پیشرفته هواوی با وزن بسیار کمتر از ویژن پرو در راه است.

هوآوی رقیب هدست ویژه پرو اپل را عرضه می‌کند

به گزارش مملکت آنلاین، با عرضه‌ی اپل ویژن پرو، بازار هدست‌های واقعیت ترکیبی بسیار داغ شده‌؛ در حال حاضر این بازار شامل بازیگرانی همچون متا و وَلو می‌شود و ورود اپل باعث افزایش رقابت در آن شده است. لی نان، از مدیران سابق شرکت میزو و بنیان‌گذار Numiao Technology، اطلاعاتی در ارتباط با هدست واقعیت مجازی هواوی فاش کرده است.

لی نان ادعا می‌کند هواوی در حال کار روی هدست واقعیت مجازی جدیدی با تراشه‌ی اختصاصی است که عملکرد چشمگیری دارد و در نمایش تصاویر فضایی (مکان‌مند)، «بدون تأخیر» عمل می‌کند.

هدست واقعیت مجازی هواوی با نمایشگر میکرو اولد 4K سونی عرضه می‌شود و انتظار می‌رود این نمایشگر‌ها طی ۶ ماه آینده به واحد تولیدی هواوی ارسال شوند. هدست واقعیت مجازی اپل نیز از نمایشگر مشابهی بهره می‌برد.

هدست واقعیت مجازی هواوی حدود ۳۵۰ گرم وزن خواهد داشت که تقریباً نصف وزن ۶۰۰ گرمی ویژن پرو اپل است. بسیاری از تحلیلگران از وزن آزاردهنده‌ی ویژن پرو به‌عنوان یکی از نقاط ضعف آن یاد کرده‌اند.

اگر گفته‌های لی نان حقیقت داشته باشند، هدست واقعیت مجازی هواوی می‌تواند حداقل از لحاظ سخت‌افزاری به رقیبی شایسته برای اپل ویژن پرو تبدیل شود. انتظار می‌رود که هواوی این محصول را با قیمت کمتری نسبت به هدست اپل در دسترس قرار‌ دهد. ممکن است قیمت هدست واقعیت مجازی هواوی حدود ۱۵٬۰۰۰ یوان (۲٬۱۰۰ دلار) باشد.

شایعات می‌گویند که هواوی قصد دارد هدست واقعیت ترکیبی نیز ارائه دهد. این شرکت، علامت تجاری ویژن پرو را در سال ۲۰۱۹ ثبت کرده و در گذشته نیز سرمایه‌گذاری‌هایی در زمینه‌ی واقعیت مجازی انجام داده‌ است؛ مانند «ویژن گلس» که در سال ۲۰۲۱ با نمایشگر میکرو اولد 1080p معرفی شد.

اپل شاید مجبور به تغییر نام ویژن پرو در چین شود، زیرا هواوی قبلاً همان علامت تجاری را در چین ثبت کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر