اپل به سلطنت ۱۴ ساله سامسونگ پایان داد

با پایان سلطنت سامسونگ؛ اپل حالا بزرگ‌ترین برند بازار موبایل است.

اپل به سلطنت ۱۴ ساله سامسونگ پایان داد

به گزارش مملکت آنلاین، مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC در گزارشی جدید می‌گوید اپل پس از مدت‌ها تلاش توانسته است از سامسونگ عبور کند و به برترین برند بازار موبایل (از لحاظ حجم عرضه) تبدیل شود. سامسونگ به‌مدت بیش از یک دهه جایگاه نخست را در اختیار داشت.

مطابق ادعای IDC، اپل توانست در سال گذشته‌ی میلادی ۲۳۴٫۶ میلیون گوشی آیفون روانه‌ی بازار کند و ۲۰٫۱ درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار بگیرد.

در طول سال ۲۰۲۳، تعداد گوشی‌های عرضه‌شده‌ی سامسونگ به ۲۲۶٫۶ میلیون دستگاه رسید تا غول کره‌ای با سهم ۱۹٫۴ درصدی در رتبه‌ی دوم جا خوش کند.

مؤسسه‌ی IDC می‌گوید حجم عرضه‌ی گوشی سامسونگ در سال گذشته‌ی میلادی ۱۳٫۶ درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ (با آمار ۲۶۲٫۲ میلیون دستگاه) بوده است.

Apple-Market-Share-IDC-2023

۲۰۲۳ به‌طور کلی سال بدی برای سامسونگ بود. این شرکت نه‌تنها جایگاه نخست بازار موبایل را از دست داد، بلکه چند فصل متوالی با افت شدید سوددهی دست‌و‌پنجه نرم کرد. البته کسب‌و‌کار موبایل سامسونگ به‌لطف فروش چشمگیر گلکسی S23 و بهترین گوشی های تاشو این شرکت، عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشت.

شیائومی پس از اپل و سامسونگ در رتبه‌ی سوم برترین برندهای بازار موبایل قرار گرفت و توانست ۱۴۶ میلیون دستگاه عرضه کند و ۱۲٫۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. حجم عرضه‌ی گوشی‌ شیائومی در سال ۲۰۲۳ افت ۴٫۷ درصدی تجربه کرد.

اوپو به‌عنوان چهارمین برند برتر بازار موبایل، با افت ۹٫۹ درصدی مواجه شد و ۸٫۸ درصد از بازار جهانی را در اختیار گرفت. رتبه‌ی پنجم به شرکت ترنشن (مالک برندهایی مثل اینفینیکس، ایتل و تکنو موبایل) رسید که توانست در یک سال حجم عرضه‌ی گوشی‌هایش را ۳۰٫۸ درصد رشد دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر