استان البرز با اتصال ۹۹ درصدی روستاها به اینترنت رتبه نخست کشور است

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اکنون بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت متصل هستند و البرز با ۹۹ درصد پوشش روستاها رتبه اول کشور را دارد.

استان البرز با اتصال ۹۹ درصدی روستاها به اینترنت رتبه نخست کشور است

به گزارش مملکت آنلاین، امیر محمدزاده لاجوردی عصر یکشنبه در جلسه شورای فضای مجازی استان البرز که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: اکنون بیش از ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت متصل هستند و استان البرز در این راستا با ۹۹ درصد پوشش روستاها، رتبه اول کشور را دارد.

وی اظهار کرد: در حوزه شهری استان البرز، شبکه پهن باند ثابت مبتنی بر ای دی اس ال مستقر است از این رو توسعه فیبر نوری در این استان در دستور کار است.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور ادامه داد: باید عزمی استانی و ملی معطوف شود تا پوشش فیبر نوری در استان توسعه و احداث کامل داشته باشد.

وی گفت: وزارت ارتباطات مشوق‌هایی برای بخش خصوصی در نظر گرفته تا در تعاقب برنامه‌های دولت سیزدهم همراهی کنند تا برای ۲۰ میلیون خانوار پوشش فیبر نوری احداث شود.

محمدزاده‌لاجوردی افزود: استان البرز دارای متراکم‌ترین شهرهای کشور است و این امر اپراتورهای بخش خصوصی را ترغیب به احداث فیبر نوری می‌کند.

وی متذکر شد: چهار نقطه در کل کشور جانمایی شده که یکی از آنها منطقه ویژه اقتصادی پیام است تا قطب مرکز داده (دیتا سنتر) ایجاد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر