۸۱ درصد روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت متصل شدند

نخستین برنامه افتتاح پروژه‌های دولت سیزدهم در بهمن‌ماه، امروز و همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رونمایی از اتصال ۱۰۰۰ روستای بالای بیست خانوار کشور به شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت بود.

۸۱ درصد روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت متصل شدند

به گزارش مملکت آنلاین، همزمان با ولادت حضرت زهرا(س)، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسمی از طریق ویدئوکنفرانس که جمعی از استانداران، فرمانداران، مقامات محلی و مدیران کل استانی وزارت ارتباطات نیز حضور داشتند از اتصال ۱۰۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات را رونمایی کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از ارتباط تصویری نمادین با دو روستای محمد تقی کندی از توابع شهرستان گرمی استان اردبیل و شهرک غدیر از توابع بخش سیاخ دارنگون شهرستان شیراز استان فارس، دستور اتصال ۱۰۰۰ روستا در سراسر کشور را به شبکه ملی اطلاعات صادر کرد.

بر اساس آمارهای اخذ شده تاکنون ۳۲ هزار روستا و به عبارتی ۸۱ درصد روستاهای کشور به شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت متصل شده‌‌اند. از مجموع روستاهای کل کشور، اینترنت ۳۵۰۰ روستا کیفیت مناسبی ندارد و ۴۰۰۰ روستای دیگر هیچ اتصالی به شبکه ملی اطلاعات ندارند.
از ابتدای استقرار دولت سیزدهم در ۷۸۰ روستا از ۱۰۰۰ روستای مذکور سایت جدید راه‌اندازی شده و سایت‌های بقیه روستاها نیز به نسل‌های جدیدتر ارتقا یافته است تا شبکه ارتباطی پایدار و پرسرعت در ۱۰۰۰ روستای کشور برقرار شود. روند اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار همچنان تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.
دسترسی عادلانه به شبکه‌های ارتباطی نوین، علاوه بر تقویت نظام اقتصادی روستاها و ارتقای سطح رفاه روستاییان به توقف روند مهاجرت از روستاها به شهرها کمک می‌کند و در برخی از نمونه‌ها حتی منجر به مهاجرت معکوس شده است.
بر همین اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه زیرساخت‌ های پایدار و باکیفیت ارتباطی و فناوری اطلاعات در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور را هم در دستور کار قرار داده است.
بر اساس ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات مکلف شده است زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی را با سرمایه‌گذاری توسعه دهد تا روستاییان بتوانند به مانند سایر ایرانیان دست‌کم از چهار خدمت الکترونیکی اصلی دولت در حوزه‌ های سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی استفاده کنند.
ضرورت توسعه ارتباطات روستایی وقتی بیشتر عیان می‌شود که بدانیم پنج میلیون و ۹۰۳هزار و ۶۴۵ خانوار در روستاها زندگی می‌کنند و جمعیت آن‌ها از ۲۰میلیون نفر عبور کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر