هند سیستم عامل بومی خود را برای موبایل هوشمند معرفی کرد

هند سیستم‌ عامل رقیب اندروید و iOS را با تمرکز بر حریم خصوصی معرفی کرد.

هند سیستم عامل بومی خود را برای موبایل هوشمند معرفی کرد

به گزارش مملکت آنلاین، مؤسسه فناوری هند (IIT) به طور بومی سیستم عامل جدید تلفن همراهی به نام BharOS را توسعه داده است.

گیزموچاینا می‌نویسد BharOS در ۱۹ ژانویه طی کنفرانس مطبوعاتی برگزارشده توسط IIT Madras، معرفی شد. در حال حاضر، سیستم‌عامل هندی مذکور در اختیار سازمان‌هایی قرار می‌گیرد که الزامات امنیتی و حریم خصوصی سخت‌گیرانه‌ای دارند که در آن‌ها اطلاعات حساس باید به‌طور محرمانه مدیریت شوند. وظیفه‌ی توسعه‌ی این سیستم عامل بر دوش شرکت JandK Operations Private Limited (JandKops) بوده که توسط IIT Madras تأسیس شده است.

این سیستم عامل دارای ویژگی‌های مختلف مربوط به مسائل امنیتی و حفظ حریم خصوصی است. به عنوان مثال، No Default Apps (NDA) وجود ندارد، به این معنی که کاربران به طور پیش فرض مجبور به استفاده از هیچ برنامه‌ای نیستند و می‌توانند هر اپی که با آن آشنا هستند، نصب کنند. به گفته سازندگان، این رویکرد به کاربران اجازه می‌دهد روی مجوزهای لازم کنترل داشته باشند زیرا همان اپلیکیشن‌هایی را نصب می‌کنند که به آن‌ها اعتماد بیشتری دارند.

BharOS همچنین برای کسب‌وکارهای فردی امکان دسترسی به برنامه‌هایی که توسط سرویس‌های فروشگاه برنامه خصوصی (Private App Store Services) تنظیم شده‌اند را فراهم می‌کند. ظاهراً PASS امکان دسترسی به مجموعه‌ای از برنامه‌های منتخبی را می‌دهد که مطابقت با حریم خصوصی و نیازهای امنیتی کسب‌وکار تأیید شده‌اند.

سرویس BharOS سیستم عامل تلفن همراهی ساخته شده بر پایه اعتماد است که روی ارائه آزادی و افزایش کنترل و انعطاف کاربران هنگام انتخاب و استفاده از برنامه‌های متناسب با آن‌ها تمرکز دارد. این سیستم نوآورانه نوید ایجاد انقلابی در نحوه تفکر کاربران در مورد امنیت و حریم خصوصی در دستگاه‌های تلفن همراه خود را می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر